مهلت دریافت نماد اعتماد الکترونیک تا ۱۵ اردیبهشت ۹۳ تمدید شد/شش عامل اعتماد خریداران به فروشگاه اینرتنتی

بر اساس توافق مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و شرکت شاپرک

بر اساس توافق مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و شرکت شاپرک مهلت کسب نماد اعتماد الکترونیک برای پذیرنگان اینترنتی فاقد نماد تا 15 اردیبهشت تمدید شد./ پیش از این اعلام شده بود که این فروشگاه ها حداکثر تا 29 اسفند باید برای نماد اعتماد اقدام و آن را دریافت کنند./خریداران می باید با جستجو در فهرست وب سایت های مورد تایید، از صحت نماد اعتماد الكترونیكی به نمایش درآمده در وب سایت ها اطمینان حاصل کنند./6 عامل مراجعه و اعتماد خریداران به کسب و کار های اینترنتی چیست/

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،پیرو توافقات صورت گرفته میان مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و شرکت شاپرک ، مقرر شد مهلت بهره‌مندی کسب و کارهای اینترنتی فاقد نماد اعتماد الکترونیکی از امتیاز درگاه پرداخت اینترنتی تا 15 اردیبهشت تمدید شود.

 

پیش از این اعلام شده بود که   با توجه به الزامات امنیتی شاپرک و پلیس امنیت فضای مجازی در خصوص رعایت موارد امنیتی ویژه فروشگاه‌های اینترنتی، تمامی پذیرندگان اینترنتی و استفاده کنندگان از خدمات درگاه اینترنتی این شرکت می‌بایست تا تاریخ 15 بهمن نسبت به دریافت نماد اعتماد الکترونیکی از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی برای فروشگاه اینترنتی خود اقدام نموده و حداکثر تا تاریخ 29 اسفند ماه نماد مذکور را اخذ و در سایت خود درج نمایند.

این تاریخ مجددا تا 15 اردیبهشت تمدید شده است.

در اطلاعیه امده است: این تاریخ قابل تمدید نیست.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می‌توانید  به پایگاه اینترنتی www.enamad.ir  راهنمای پیرنگان اینترنتی فاقد نماد است.

 

عوامل مراجعه و اعتماد خریداران به کسب و کار های اینترنتی

با توجه به بررسی های انجام گرفته ، مهمترین عوامل مراجعه و اعتماد خریداران به کسب و کار های اینترنتی به شرح ذیل است :

1- شناسایی مالك کسب و کار و امكان مراجعه در صورت بروز اشكال.
2- كامل و صحیح بودن اطلاعات كالا یا خدمات ارائه شده.
3- گارانتی محصولات و ارائه خدمات پس از فروش.
4- واضح بودن روند برگرداندن كالا و بازپس گیری پول.
5- محفوظ ماندن اطلاعات شخصی و مالی خریداران.
6- تایید امنیت سایت توسط یك موسسه و مركز ملی اعتماد.

    همچنین این مطالعات نشان می دهد تائید کسب و کار اینترنتی توسط یك موسسه و مركز ثالث ، بیشترین تاثیر در مراجعه و اعتماد خریداران به کسب و کار اینترنتی را دارد . در این حالت خریدار از محفوظ ماندن اطلاعات خود احساس امنیت بیشتری دارد و اگر از اطلاعات شخصی وی سوء استفاده شو د ، می تواند برای شكایت از کسب و کار اینترنتی متخلف به مراجع قانونی مراجعه نماید.

مسئولیت ایجاد زیر ساخت های امنیت و اعطای نماد اعتماد الكترونیكی

 در ایران مركز توسعه تجارت الكترونیكی مسئولیت ایجاد زیر ساخت های امنیت و اعطای نماد اعتماد الكترونیكی به کسب و کارهای اینترنتی را برعهده دارد.

 اعطای نماد اعتماد الكترونیكی برای وب‌سایت های تجاری با هدف قانونمند كردن و چارچوب دهی به فعالیت کسب و کارهای اینترنتی در حال انجام است. نماد اعتماد الكترونیكی به شكل یك علامت در بالای سایت‌هایی كه از نظر قانونی فعالیت آنان مورد تائید است به نمایش در می آید. ساماندهی سایت‌های تجاری در كشور موثرترین گام برای ایجاد فضای تجارت الكترونیكی به‌خصوص B2C خواهد بود. به نحوی‌كه مردم در هنگام خرید از طریق اینترنت با اطمینان از این‌كه سایت‌ها به تعهدات خود در قبال آنان عمل خواهند كرد و حقوق مصرف كنندگان را به رسمیت می‌شناسند،‌ اقدام به خرید می كنند.

خریداران می باید با جستجو در فهرست وب سایت های مورد تایید، از صحت "نماد اعتماد الكترونیكی" به نمایش درآمده در وب سایت ها اطمینان حاصل کنند.

راهنمای گرفتن نماد

برای دانستن جزئیات دریافت کسب نماد اعتماد الکترونیک اینجا را کلیک کنید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

11  −  1  =