هشدار پلیس فتا درباره تورهای کلاهبردار

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتای نیروی انتظامی از کلاهبرداری در پوشش آژانس های مسافرتی و تورهای گردشگری بخصوص در ایام نوروز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از شبکه ایران، سرهنگ «علی نیک نفس» با اشاره به اینکه درج آگهی های تبلیغاتی جایگاه ویژه ای در دنیای امروز دارد، گفت: افراد زیادی از طریق درج این نوع آگهی ها کسب و کار می کنند، اما هستند گروهی که از این تبلیغات برای اهداف سوء و کلاهبرداری استفاده می کنند.

وی ادامه داد: با توجه به این که به ایام عید نوروز نزدیک می شویم و در این مدت شاهد افزایش مسافرت های نوروزی هستیم، به نظر می رسد کلاهبرداری از طریق درج آگهی های فریبنده از سوی برخی آژانس های مسافرتی و تورهای گردشگری افزایش پیدا کند. این مقام پلیس با بیان اینکه در این مدت آژانس های مسافرتی به بهانه های مختلف مانند تهیه روادید، مجوز اقامت، کار و تحصیل یا مسافرت با تورهای مختلف پول هنگفتی از طعمه هایشان کلاهبرداری می کنند، اظهار داشت: متأسفانه برخی از شهروندان با دیدن آگهی های اغواگر در این زمینه و بدون تحقیق و بررسی اقدام به همکاری و ثبت نام در این تورها و آژانس ها می کنند.

نیک نفس گفت: این کلاهبرداران با وعده خروج مسافران و پرواز آنان به سمت مقاصد مورد نظرشان، پول هایی از متقاضیان دریافت می کنند اما پس از مبادله پول، کلاهبرداران مسافران را به حال خود رها کرده و ناپدید می شوند.

وی به مسافران نوروزی توصیه کرد: پیش از اقدام برای مبادله وجه درخواستی آژانس های مسافرتی و تورهای گردشگری، نسبت به مجاز بودن آنها و داشتن مجوز از سوی اداره کل نظارت و ارزیابی گردشگری، معاونت گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اطمینان حاصل کنند.

نیک نفس تأکید کرد: متقاضیان سفر از سایت های دارای نماد اعتماد الکترونیک(E-namad) معتبر استفاده کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

20  +    =  24