پرحادثه ترین جاده های جهان

رعایت قانون راهنمایی و رانندگی و امن بودن جاده ها از عوامل اصلی کم شدن تصادفات جاده ای است.

خبرآنلاین: رعایت قانون راهنمایی و رانندگی و امن بودن جاده ها از عوامل اصلی کم شدن تصادفات جاده ای است.

هادی معیری نژاد- در کشورهایی که فرهنگ اتومبیل رانی در آنها نهادینه است حتی با بالاتر بودن حجم اتومبیل ها در خیابان ها در صد تصادفات و مرگ و میر ناشی از آن بسیار پایین است.

بسیاری از مردمان کشورها فکر می کنند ترافیک شهرشان بدترین ترافیک دنیاست گرچه در مورد مردم ایران این فکر به حقیقت نزدیک شده است.

اما جمهوری دومینیکن بدترین کشور در سوانح جاده ای و مرگ و میر مرتبط با آن است و در واقع می توانگفت خطرناک ترین جاده ها را دارد.

این کشور جزیره کارائیب با گزارش 41.7 مرگ به ازای هر 100000 نفر در هر سالیکی از بدترین آمارها را دارد. این بدان معناست که در هر سال یک فرد دومینیکنی به احتمال یکی در 2,398 احتمال کشته شدن توسط یک ماشین را دارد.

خطرناک ترین جاده ایران

در کشور ما نیز جاده ها ومحورهای خطرناک کم نیستند جاده هایی چون هراز  زبانزدند اما بزرگراه کرج به قزوین به علت عدم تفکیک خودروها پرتصادف ترین محورشناخته شده است.

به گزارش پلیس راهنمایی و رانندگی بزرگراه کرج به قزوین معمولاً بیشترین تخلفات رانندگی و بیشترین تصادفات را در بین دیگر محورهای پرتردد استان داشته است.

یکی از علت های این امر عدم تفکیک خودروهای عبوری است که تمام وسایل نقلیه اعم از سبک و سنگین از این محور عبور می کنند. در حال حاضر اتوبوس های مسافربری، خودروهای سبک و همچنین خودروهای سنگین از این محور عبور می کنند که این محور را پر خطر کرده است.

براساس آمارهای رسمی که سازمان بهداشت جهانی منتشر کرده، ایران به ازای هر صد هزار نفر جمعیت، چهارمین کشور دنیا از لحاظ مرگ و میر و تلفات رانندگی است و رتبه های اول تا سوم نیز به ترتیب در اختیار کشورهای جمهوری دومینیکن، ونزوئلا و تایلند قرار دارد.

ما با 19 هزار کشته در حوادث ترافیکی سال گذشته، در دنیا مقام چهارم را به دست آورده ایم، اما در مدیترانه شرقی اول شده ایم.

جدول زیر میزان کشته های ما در تصادفات را در11 سال اخیر نشان می دهد.
 

data-src=http://cdn.bartarinha.ir/files/fa/news/1392/12/15/264702_450.jpg

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  2