بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را حفظ کرد

بانک مرکزی اروپا در نشست روز گذشته خود تصمیم گرفت تا نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کند و در شرایط کنونی که نرخ تورم منطقه یورو با هدف تعیین شده فاصله زیادی دارد نرخ بهره را تثبیت نماید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از رویترز، ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اروپا در حالی شب گذشته از تصمیم این بانک برای تثبیت نرخ بهره در حد 0.25 درصد خبر داده است که برخی کارشناسان اقتصادی پیش بینی کرده بودند بانک مرکزی اروپا با توجه به روند نگران کننده نرخ تورم و رشد اقتصادی منطقه یورو نرخ بهره را کاهش خواهد داد.

بر اساس گزارش طلا دراگی تصریح کرد، اطلاعات تازه اقتصادی نشان می دهد که روند رشد و رونق اقتصادی منطقه یورو آغاز شده و طی ماه های آینده وضعیت اقتصادی اروپا بهبود خواهد یافت. انتشار این خبر موجب تقویت ارزش یورو در برابر دلار در بازارهای بین المللی و افزایش قیمت جهانی طلا شده است.
نرخ تورم منطقه یورو به کمتر از یک درصد رسیده که دراگی این رقم را منطقه خطر ارزیابی کرده است. بانک مرکزی اروپا قصد دارد نرخ تورم را به 2 درصد افزایش دهد. ادامه روند نزولی نرخ تورم می تواند آثار منفی زیادی بر رشد اقتصادی منطقه یورو داشته باشد.

بانک مرکزی انگلیس نیز در نشست روز گذشته خود نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کرده است. نشست بانک مرکزی ژاپن برای تعیین سیاست های پولی نیز هفته آینده برگزار خواهد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  6  =  30