آخرین قیمت طلا و نفت در بازار جهانی

قیمت جهانی طلا در معاملات امروز با کاهش 4 دلاری به 1348 دلار در هر اونس رسید و هر بشکه نفت با افت 22 سنتی قیمت، در برابر حدود 108 دلار معامله شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،تنش ها میان غرب و روسیه بر سر اوکراین همچنان بر بازار نفت و طلا سایه افکنده و باعث افت و اخیر قیمت ها طی روزهای اخیر شده است.

تحولات دو روز گذشته از استراتژیک بودن تحرکات روسیه در مورد بحران اوکراین حکایت دارد. به عقیده تحلیلگران، ضمیمه کردن شبه جزیره کریمه به خاک روسیه هدف حداکثری مسکو در جریان این بحران است که می تواند تنش های بین المللی را تشدید کند و باعث افزایش بیشتر قیمت نفت و طلا در بازار جهانی شود.

قیمت طلا که در معاملات روز چهارشنبه به 1336 دلار در هر اونس رسیده بود در معاملات جمعه به 1348 دلار در هر اونس رسیده است که بدین ترتیب طی دو روز گذشته 12 دلار افزایش داشته است. با این حال در روز جمعه قیمت طلا نسبت به روز قبل از آن افت 4 دلاری داشته است.

کارشناسان با توجه به این که بازار طلا با افزایش تقاضای فیزیکی مواجه نشده است رشد اخیر قیمت ها را ناپایدار دانسته اند.

قیمت طلا از ابتدای 2014 تاکنون بیش از 12 درصد افزایش یافته است، در حالی که سال گذشته را با 28 درصد کاهش پشت سر گذاشته بود. 

در بازار انرژی، نفت برنت و نفت سبک آمریکا حرکت یکسانی نداشته اند. در حالی که قیمت نفت سبک آمریکا 7 سنت افزایش یافته و به 101.63 دلار در هر بشکه رسیده است نفت برنت دریای شمال با کاهش 22 سنتی قیمت در برابر 107.88 دلار در هر بشکه معامله شده است.

نفت از نظر شاخص های واقعی عرضه و تقاضا وضعیت مناسبی ندارد و با توجه به ورود نیمکره شمالی به فصل گرما و فرا رسیدن فصل تعمیر پالایشگاه ها انتظار می رود قیمت نفت طی ماه های آینده روندی نزولی را طی کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  2  =  6