عوامل موثر بر قیمت طلا در روزهای آینده

جهان سهمـ در دو روز اخیر قیمت طلا نوسانی محدود حول هر اونس 1337 دلار داشته است. روز دوشنبه قیمت فلز زرد به دلیل نگرانی ها از شدت یافتن بحران اوکراین افزایش یافت و تا 1354 دلار هم رسید. روز سه شنبه پس از سخنان ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه تااندازه ای از تنش های کاسته شد و این امر به کاهش 17 دلاری قیمت ..

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،طلا منجر شد اما طی روزهای آینده چه عواملی بر قیمت ها تاثیر خواهند داشت؟ به نظر می رسد سه عامل در کوتاه مدت بر بازار فلز زرد تاثیر گذارد: نشست امروز شورای سیاستگذاری بانک مرکزی اروپا گزارشی که فردا از سوی وزارت کار آمریکا در باره وضعیت بازار کار در ماه گذشته میلادی منتشر خواهد شد و تحولات در اوکراین.

قیمت طلا در سال جاری میلادی تاکنون 11 درصد افزایش یافته زیرا نگرانی از وضعیت اقتصاد آمریکا سبب شده تقاضا برای حوزه های امن سرمایه گذاری از جمله طلا افزایش یابد. رشد تقاضای فیزیکی برای طلا از سوی چین نیز در این زمینه موثر بوده است.

با آنکه از شدت تنش های سیاسی در اوکراین کاسته شده است اما موضوع هنوز حل نشده و اگر بار دیگر شرایط بحرانی شود قیمت طلا رشد خواهد کرد.

امروز شورای سیاستگذاری بانک مرکزی اروپا برای تصمیم گیری در باره سیاست های حمایتی و نرخ های بهره نشست خواهد داشت و اگر قرار شود بر حمایت از اقتصاد منطقه یورو افزوده شود همزمان با کاهش ارزش یورو قیمت طلا نیز افول خواهد کرد.

و فردا گزارش جدید بانک مرکزی آمریکا درباره وضعیت بازار کار این کشور در ماه گذشته میلادی منتشر می شود. پیش بینی شده در ماه گذشته 146 هزار فرصت شغلی در آمریکا ایجاد شده است. در ماه ژانویه 113 هزار فرصت شغلی در این کشور ایجاد شده بود. واکنشی که بازار به گزارش وزارت کار نشان می دهد بر ارزش دلار و قیمت طلا موثر خواهد بود.

هفته پیش جانت یلن رییس جدید بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد اگر شرایط اقتصادی بد شود سرعت کاهش خرید اوراق قرضه دولت کند خواهد شد. این بدان معناست که اگر تعداد شغل های ایجاد شده در ماه فوریه کمتر از انتظار اقتصاددان ها باشد ممکن است تصور شود میزان خرید اوراق قرضه دولت کاهش خواهد یافت. در این حالت قیمت طلا رشد خواهد کرد.

اما از آنجا که ضعف اخیر در شاخص های اقتصادی به سرمایه هوا و تعطیلی ماه اکتبر نهادهای دولتی نسبت داده می شود و پیش بینی می شود شرایط در ماه های آینده بهتر خواهد شد بعید به نظر می رسد حتی گزارش منفی از وضعیت بازار کار بتواند سرعت کاهش خرید اوراق قرضه دولت آمریکا را کم کند. بدین ترتیب طی روزهای آینده برآیند سه نیرو یعنی تحولات اوکراین، گزارش وزارت کار آمریکا و تصمیم بانک مرکزی اروپا در باره سیاست های انبساطی، جهت تغییرات قیمت طلا را تعیین خواهد کرد.
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

45  ⁄    =  5