۳ بانک ژاپنی برای مبادلات ارزی ایران از دوشنبه فعال می‌شوند

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به این‌که از دوشنبه این هفته 3 بانک ژاپنی برای مبادلات ارزی ایران شروع به کار می‌کنند، گفت: توزیع ایران چک‌های 100 هزار تومانی احتمالا در هفته جاری آغاز می شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم، ولی‌الله سیف در حاشیه نشست فعالان  داروی کشور که وزیر بهداشت نیز حضور داشت درباره همکاری بانک‌های خارجی برای تبادلات ارزی پس از تفاهمنامه ژنو عنوان کرد: بعد از تفاهمنامه ژنو 7 بانک برای تبادلات ارزی مشخص شدند که یک بانک در سوئیس کار عملیاتی خود را شروع کرده است و 3 بانک ژاپنی نیز از دوشنبه همین هفته کار خود را شروع می‌کنند ولی در صدد هستیم تا بانکهای کشورهای منطقه را به این جمع بپیوندیم که می‌توانم به بانک کشور امارات اشاره کنم.

وی همچنین درباره حمایت‌های بانک مرکزی در حوزه سلامت اظهار داشت: تمام تلاش بانک مرکزی برای خودکفایی و مثبت شدن تراز در حوزه‌های مختلف از جمله تولیدات ملی به خصوص در عرصه سلامت است. 

رئیس کل بانک مرکزی درباره نوسات قیمت ارز و سکه گفت: عموما تصمیمات ما براساسی اندیشیده و تدبیر می‌شود که ثبات در بازار پابرجا باشد و سعی می‌کنیم از شوک به بازار جلوگیری کنیم تا تولید کننده نیز آرامش داشته باشد. بنابراین نوسات سکه نیز به دلیل نوسانات جهانی است. 

سیف در پاسخ به این پرسش که با توجه به نزدیکی ایام نوروز مانند هر سال شاهد دلالی‌هایی برای فروش اسکناس‌های نو هستیم، بنابر این بانک مرکزی در این زمینه چه تدابیری اندیشیه است، گفت: بنده نیز بر اساس اخبار رسانه‌ها متوجه دلالی‌ها در این زمینه شدم بنابراین اعلام می‌کنم که دو برابر رقم اسکناس نو در سال گذشته اسکناس نو تهیه شده است. 

وی درباره چاپ اسکناس جدید نیز عنوان کرد: برنامه‌ای برای چاپ اسکناس جدید نداریم ولی چک‌پول‌های 100 هزار تومانی که قول داده بودیم اوایل و اواخر اسفند عرضه کنیم امیدواریم در همین هفته عرضه آن‌ها آغاز شود.

رئیس کل بانک مرکزی درباره پیش‌بینی تورم در سال آینده نیز افزود: ما تورم را در حقوق حداکثر 25 درصد می‌بینیم ولی این در شرایطی است که کارشناسان جهانی تورم ایران را کم‌تر از این رقم می‌دانند.

سیف درباره مشکلات وام ازدواج که بسیاری از مردم از آن گلایه دارند، خاطرنشان کرد: انشاءالله که مشکل وام ازدواج نیز برطرف شود ولی مسئله اصلی در تأمین منابع بیش‌تر توسط بانک‌هاست تا بتوانند وام ازدواج را ارائه دهند. بنابر این بانک‌ها در جلب این منابع بیش‌تر تلاش کنند زیرا منابع قرض‌الحسنه بسیار کم است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  10