ضرر بانک ملی سوییس از قیمت‌های پایین طلا

کاهش شدید قیمت طلا بانک ملی سوییس را با 10.4 میلیارد دلار ضرر در سال 2013 روبرو کرد و این بانک ناچار شد برای نخستین بار در تاریخ 107 ساله‌اش، پرداخت سود سهم را متوقف کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از ایسنا این بانک مرکزی مستقر در زوریخ اعلام کرد ارزش دارایی‌های طلایش 15.2 میلیارد فرانک سوییس (17.3 میلیارد دلار) در سال گذشته کاهش یافت و سود 3.1 میلیارد فرانکی از موقعیت ارزی خارجی این کشور و سود 3.4 میلیارد فرانکی از فروش دارایی‌های بحران زده‌اش را جبران کرد.

بانک ملی سوییس که یکی از بزرگ‌ترین دارندگان طلا در جهان است، در ژانویه هشدار داده بود این بانک به دلیل دارایی‌های این فلز با ضرر روبرو خواهد شد و ناچار خواهد شد پرداخت سود سهم به 26 کانتون سوییس را که همانند ایالت‌های آمریکا هستند، لغو کند.

روند نزولی قیمت طلا در بهار به دنبال مطرح شدن آغاز تعدیل برنامه خرید اوراق بانک مرکزی آمریکا آغاز شد. طلا که همواره به عنوان پناهی در برابر تورم به حساب آمده، سال گذشته 28 درصد سقوط قیمت داشت که بزرگ‌ترین کاهش از سال 1981 بوده است.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، بانک ملی سوییس برای سال 2013 ضرر 9.1 میلیارد فرانک را گزارش کرد، در حالی‌که برای سال 2012 سود شش میلیارد فرانک را اعلام کرده بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  83  =  84