اولین مرسدس بنز ۶ چرخ، G63 6×۶

اولین مرسدس بنز 6 چرخ، G63 6×6

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک AMG را همه با نام مرسدس بنز و کارهایی که ماندگار است می شناسیم ، اما ظاهرا دیگر این موارد برای بنز و AMG کافی نبوده و می خواهد به هر ترتیب خود را بر سر زبان ها بیاندازند و اینگونه متفاوت بودن خویش را به همگان اثبات نمایند .

این بار بنز و یار دیرینه اش برای این مهم دست به حجیم تر نمودن موتور و یا افزایش قدرت موتور و یا کیت بدنه ننموده اند ، این بار مرسدس در کل ظاهر و مشخصات فنی یکی از مدل های محبوب این خودرو ساز یعنی کلاس G بسیار دست برده و خودرویی جدید خلق نموده است که در آخرین قسمت از برنامه Top Gear هم آنرا به نمایش گذاشته اند .

این خودرو با ظاهری متفاوت نسبت به تمام مدل های مرسدس بنز واقعا که همه معادلات در دنیای خودروهای خاص را بر هم ریخته است و شاید خودرو سازان از این به بعد برای معرفی خودروهای خاص خود کمی دقت نمایند ، زیرا حریفی دارند که برگ برنده خود را به وقت خویش رو می نماید .

این خودرو به لطف تیونینگ AMG به یکی از سریعترین خودروها در کلاس خودش تبدیل شده است به همراه طراحی جالب از یک وانت شاسی بلند که دارای 6 چرخ می باشد و دیگر در این خودرو خبری از سیستم 4X4 نیست ، بلکه سیستم 6X6 جای آنرا به خوبی پر نموده است . در حال حاضر ارتش استرالیا از واگن های 6 چرخ C320 CDI مرسدس بنز بهره می برد اما این خودرو اولین خودروی غیرنظامی تولید شده با این سبک می باشد . در ابتدا عدم معرفی رسمی این SUV سبب شد تا احتمال سفارشی بودن و همچینین عدم سرمایه گذاری مرسدس بنز برروی این پروژه قوت بگیرد ، اما چند روز پس از انتشار تصاویر G63 6×6 مرسدس بنز رسما اعلام کرد که قصد دارد تا این پروژه را در تعداد بسیار کم عرضه کند.

قیمت این محصول حداقل سه برابر از مدل استاندارد G63 بیشتر است و جز یکی از گرانترین محصولات این شرکت خواهد بود. ابعاد این محصول یکی دیگر از مشخصه های نامتعارفش است بطوریکه 5867 میلی متر طول، 2111 میلی متر عرض و 2209 میلی متر ارتفاع دارد.

و اما مهمترین قسمت این هیولا یعنی قلب آن است ، مرسدس بنز تصمیم گرفته است تا برای این محصول که مالکان ثروتمندی هم خواهد داشت از موتوری 5.5 لیتری V8 دو توربو استفاده کند ، این موتور 536 اسب بخار قدرت و نزدیک به 760 نیوتن متر گشتاور را با خود به همراه دارد تا با اتصال به یک جعبه دنده ی 7 سرعته G-tronic تمام قدرتش را به هر 6 چرخ منتقل کند . این مجموعه قادر است این هیولای 3775 کیلوگرمی را در 6 ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برساند ( عددی برای بسیاری از خودروهای سبک تر یک رویا بوده ) و سرانجام حداکثر سرعتی که با این 6 چرخ می توان به آن دست یافت 160 کیلومتر بر ساعت است.

در ادامه شما را به دیدن ویدیو فوق العاده و زیبا از این خودرو دعوت می نماییم .

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  +    =  15