خزاعی با نیویورک خداحافظی کرد

در هفته گذشته چندین جلسه تودیع از سوی دبیرکل سازمان ملل، سفرای کشورهای مختلف و هم‌چنین اندیشکده‌های آمریکا به افتخار محمد خزاعی، سفیر و نماینده کشورمان برگزار شد. قرار است وی روز سه‌شنبه نیویورک را به مقصد تهران ترک کند.

ایرانیان مقیم نیویورک با برگزاری مراسمی از خدمات چند ساله محمد خزاعی، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل تقدیر و تشکر کردند.

به گزارش ایسنا، در این مراسم علاوه بر ایرانیان مقیم نیویورک، دپیلمات‌های کشورمان در نمایندگی ایران در سازمان ملل و هم‌چنین کارمندان دفتر حافظ منافع جمهوری اسلامی در واشنگتن، مسوولان مراکز اسلامی و بنیاد الخویی نیویورک و بروکلین و جمعی از شخصیت‌های مذهبی و فرهنگی برگزار شد.

در این مراسم تعدادی از شخصیت‌ها از جمله حجت‌السلام و المسلمین اسلامی، امام جماعت موسسه امام علی (ع) در نیویورک، غلامحسین دهقانی، سفیر و معاون نماینده دائم ایران در سازمان ملل، سید حسین موسویان، محقق دانشگاه پرینستون، مهدی عاطفت، رییس دفتر حافظ منافع در واشنگتن، حجت‌الاسلام صادقی امام جماعت مرکز اسلامی بروکلین، دکتر مهدی مهدوی دامفانی از مفاخر علمی کشور و چند نفر دیگر از شخصیت‌های فعال سیاسی و دینی مقیم آمریکا سخنرانی کردند.

سخنرانان این مراسم ضمن اشاره به دشواری‌ها و پیچیدگی‌های کار دیپلماسی در سازمان ملل و چالش‌ها و تنش‌های متعدد بین ایران و آمریکا، از تلاش‌ها و مدیریت محمد خزاعی در این مدت تقدیر کردند.

محمد خزاعی، نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در سخنانی، ضمن تقدیر از برگزار‌ کنندگان این مراسم گفت: نمایندگی ملت بزرگ ایران در سازمان ملل یکی از افتخار بزرگ زندگی من است.

وی هم‌چنین با تقدیر از تلاش‌های مجدانه دپیلمات‌های کشورمان در سازمان ملل گفت: همکارانم در این نمایندگی جزو برجسته‌ترین و خدوم‌ترین دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران هستند.

خزاعی با اشاره به دشواری‌های کار دیپلماسی در سازمان ملل افزود: موفقیت‌های به دست آماده در این مدت مرهون هوشیاری، توانمندی و تجربه کاری دیپلمات‌های کشورمان در این نمایندگی است.

خزاعی با تقدیر از غلامحسین دهقانی، سفیر و معاون نمایندگی کشورمان در سازمان ملل افزود: آقای دهقانی یکی از دیپلمات‌های با تجربه و توانمند وزارت خارجه است و به یاری خدا با تدبیر و هوشیاری ایشان و همکاری سایر همکاران فعالیت‌های کاری این نمایندگی با نهایت دقت به پیش خواهند برد.

موسسه امام علی به رسم یاد و تقدیر از خدمات نماینده دائم ایران لوح تقدیری به وی اهدا کرد.

شایان ذکر است در هفته گذشته چندین جلسه تودیع از سوی دبیرکل سازمان ملل، سفرای کشورهای مختلف و هم‌چنین اندیشکده‌های آمریکا به افتخار محمد خزاعی، سفیر و نماینده کشورمان برگزار شد. قرار است وی روز سه‌شنبه نیویورک را به مقصد تهران ترک کند.

محمد خزاعی از تاریخ پنجم تیرماه 1386 تاکنون به عنوان سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلام ایران در سازمان ملل فعالیت کرده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

49  ⁄    =  7