افزایش قابل ملاحظه پرداخت‌های غیرتماسی در انگلستان

ویزا در گزارش جدید خود اعلام کرد:

داده‌های منتشر شده از سوی شرکت ورلدپی (Worldpay) حاکی است پرداخت­های غیرتماسی در انگلستان رشدی شدید داشته و پیش­ بینی شده این روند ادامه پیدا کند.به طوریکه طی 12 ماه اخیر پرداخت­های غیرتماسی در این کشور 249 درصد افزایش یافته ­ است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از شاپرک طی 12 ماه اخیر پرداخت­های غیرتماسی در این کشور 249 درصد افزایش یافته و از 5/12 میلیون مورد در دسامبر سال 2012 به 6/43 میلیون مورد در دسامبر سال 2013 افزایش یافته­است. در حال حاضر 1/38 میلیون کارت پرداخت غیرتماسی در سراسر انگلستان در دست مردم است و این میزان، 7/25 درصد کارت­های بدهی، اعتباری و شارژی را تشکیل می­دهد.

در لندن بیشترین میزان استفاده از این کارت­ها مشاهده می­شود. در این شهر از هر 5 نفر، یک نفر از این نوع کارت استفاده می­کند (معادل 17 درصد). پس از لندن، شهرهای منچستر و لیدز با 12 درصد قرار دارند. اما بریستول با فاصله زیاد از این شهرها قرار دارد و تنها 4 درصد از این کارت­ها استفاده می­کنند.

در مجموع، مشتریان ورلدپی، بیش از 61 میلیون پرداخت غیرتماسی به ارزش 433 میلیون پوند انجام داده‌اند. تحقیقات وردلپی نشان می­دهد شاخص اعتماد مصرف کنندگان به کارت­های غیرتماسی طی دو سال اخیر 27 درصد افزایش یافته­است.

رشد پرداخت­های غیرتماسی در انگلستان نمونه­ ای از وضعیت این نوع پرداخت در اروپاست.

ویزا اروپا در گزارش جدید خود اعلام کرده است: «پرداخت­های غیرتماسی در این قاره در حال رشدی بالاتر از انتظار است و اکنون تعداد کشورهایی که در آن­ها تکنولوژی این نوع کارت­ها وجود دارد، دو برابر رقم مربوط به یک سال پیش است. همچنین طی دوازده ماه اخیر تعداد مبادلات سه برابر و تعداد پایانه­ های پذیرای این کارت­ها دو برابر شده است. در حالی که در انگلستان تعداد پایانه­ ها از 300 هزار دستگاه گذشته است. دسترسی به زیرساخت­های پرداخت و آموزش انجام پرداخت­های بدون تماس، زمینه رشد این پرداخت­ها را فراهم کرده است.»

در حوزه تجارت الکترونیکی نیز شرکت ویزا رشد 20 درصدی را در سرتاسر بازارهای اروپا گزارش کرده­ است و آغاز ارائه خدمات پرداخت الکترونیکی ویزا، در چهار کشور فرانسه، اسپانیا، لهستان و انگلستان به این رشد کمک کرده­ است.

نکته دیگر اینکه 62 پروژه پرداخت غیرتماسی مبتنی بر تلفن همراه یا در حال اجراست یا برنامه اجرای آن تدوین شده است. شرکت ویزا قصد دارد ترتیبی دهد تا در سال 2020 نیمی از پرداخت‌های آن از طریق ابزارهای مبتنی بر تلفن همراه صورت گیرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  7  =  1