طلا ۱۳۳۳ دلار شد

پس از انتشار آمارهایی که از بهبود وضعیت اشتغال آمریکا حکایت دارد قیمت طلا در معاملات امروز 5 دلار کاهش یافت و به 1333 دلار در هر اونس رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم پس از انتشار آمارهای قوی از بازار کار آمریکا و کاهش نگرانی ها از کاهش رشد اقتصادی این کشور، قیمت طلا برای دومین جلسه متوالی کاهش یافت.

نگرانی ها در میان سرمایه گذاران چینی در مورد کاهش رشد اقتصادی این کشور نیز بر قیمت ها تاثیر منفی گذاشته است.

کاهش قیمت ها پس از 5 هفته متوالی افزایش در حالی است که شاخص سهام های آسیایی کاهش یافته است و تنش ها در اوکراین همچنان ادامه دارد. این عوامل معمولا می تواند موجب افزایش قیمت طلا شود.

یک تاجر فلزات گرانبها در هنگ کنگ به رویترز گفت: «قیمت طلا به دلیل آمار بازار کار آمریکا افزایش یافته است.» وی افزود: «کمی هم از ناحیه چین و کاهش آمار صادرات این کشور بر بازار فشار وارد می شود.»

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 5 دلار کاهش به 1333 دلار رسید. قیمت طلا روز جمعه هم حدود یک درصد کاهش یافته بود.
به رغم سرمای هوا، رشد ایجاد فرصت های شغلی جدید در آمریکا در ماه فوریه شتاب قابل توجهی به خود گرفت و موجب شد که فدرال رزرو مسیر قبلی خود در تعدیل سیاست محرک پولی را ادامه دهد.

صادرات کالاهای چینی در ماه فوریه به طور غیرمنتظره ای کاهش یافت و به رغم اینکه از تعطیلات سال نوی چینی به عنوان علت این کاهش یاد می شود، موجب افزایش نگرانی ها از کاهش رشد اقتصادی این کشور شد.

پیتر فانگ، تحلیلگر بازار طلا گفت: «تمایل جدیدی برای خرید فیزیکی طلا در بازار چین وجود ندارد.» چین بزرگترین مصرف کننده طلای جهان به شمار می رود.

فانگ افزود، اما با توجه به تداوم تنش ها در اوکراین، قیمت طلا به زیر 1320 دلار نخواهد رسید.

پس از کاهش 28 درصدی قیمت طلا در سال گذشته میلادی، سرمایه گذاران از ابتدای امسال تاکنون اقبال خوبی نسبت به بازار فلز زرد نشان داده اند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

24  ⁄    =  8