ادامه سریال ریزش‌ سهام در بورس تهران

شاخص بورس تهران در سومین روز معاملاتی هفته نیز به روند نزولی خود ادامه داد وبا افت 296 واحدی مواجه شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،روزهای پایانی سال 1392 در حالی سپری می شود که سهامدارانی که در 9 ماهه امسال از سرمایه گذاری در بورس خوشحال بودند و دیگران را به سرمایه گذاری در این بازار و کسب سودهای رویایی تشویق می کردند، اکنون از بازار بورس نا امید شده و نظاره گر افت های پی در پی قیمت ها و از بین رفتن سرمایه ها و سودهای خود هستند.

به این ترتیب روند نزولی بورس که از اواسط دی ماه آغاز شده است در حالی ادامه دارد که طرح جدید سازمان بورس در حمایت از سهامداران خرد و نیز قول وزیر اقتصاد به حمایت از این بازار نیز کارساز نشد و سرمایه گذاران این بازار پر ریسک روزانه شاهد از دست رفتن سرمایه های خود هستند.

بر این اساس اصلاح تمام قد قیمت ها در حالی در بورس تهران ادامه دارد که دماسنج بازار سرمایه از ابتدای هفته تا کنون به کانال 77 هزار واحدی عقبگرد کرد و اکنون در آستانه بازگشت به کانال 76 واحدی قرار گرفته است.

در بازار امروز دماسنج بازار سرمایه به روند نزولی خود ادامه داد و با 297 واحد کاهش به کانال 77 هزار و 218 واحد رسید.

همچنین امروز قیمت اکثر صنایع منفی شد و شرکتهای نفت و گاز پارسیان، سرمایه گذاری غدیر، هلدینگ خلیج فارس، تاپیکو، مخابرات، ملی مس، سایپا، بانک پارسیان، فولاد ، پتروشیمی خارک، بانک سینا و توسعه معادن و فلزات بیشترین تاثیر را در افت شاخص بورس گذاشتند.

همچنین در مقابل شرکتهای پالایشگاه نفت بندرعباس، بانک ملت و سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی با رشد خود مانع از افت شدید شاخص شدند.

بر این اساس در بازار امروز کماکان روندی منفی حاکم بود و در برابر اثر مثبت قابل توجه پالایشگاه بندرعباس بر شاخص کل که حاصل جابجایی بلوکی بود، هلدینگ های پتروشیمی روند این شاخص را منفی کردند.

در مجموع در بازار امروز بیش از 592 میلیون سهم به ارزش 37 میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و ارزش بازار سرمایه تا سطح 377 هزار میلیارد تومان نزول کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

13  +    =  18