اعلام آمادگی هند برای پرداخت بدهی نفتی خود به واحد پولی انتخابی ایران

دهلی‌نو به ایران اعلام کرده است که بدهی معوق نفتی 3 میلیارد دلاری خود به ایران را به هر واحد پولی که ایران انتخاب نماید، تسویه می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از فارس به نقل از بیزینس لاین، هند به ایران اعلام کرده است که تمایل دارد تا بدهی معوق نفتی 3 میلیارد دلاری خود به ایران را به هر واحد پولی که ایران انتخاب نماید، تسویه کند.

این بدهی معوق متعلق به دوره زمانی ششم فوریه 2013، زمانی‌که مسیر پرداخت از طریق ترکیه بسته شد، است.

یک مقام ارشد وزارت نفت هند در این باره گفت: ما هنوز در انتظار پاسخ طرف ایرانی هستیم.

هند امیدوار است که گفت‌و گوی‌های اخیر ایران با آمریکا، فرصت و شفافیتی در مورد واحد پولی که این پرداخت‌ها باید با آن صورت گیرد، ایجاد کند.

به دنبال تحریم‌های غرب، ایران و هند سازوکار پرداخت به روپیه را ایجاد کردند که بر اساس آن، هند 45 درصد پول نفت خریداری شده از ایران را به روپیه پرداخت می‌کرد.

یک مقام ارشد وزارت بازرگانی هند در این رابطه گفت: اکنون، تقریبا تمام روپیه‌ای که در حساب ایران در بانک یو سی‌اُ در عوض پول نفت خریداری شده از این کشور سپرده‌گذاری شده بود، توسط ایران برای پرداخت واردات این کشور از هند خرج شده است.

بر اساس این گزارش، از زمانی‌که دهلی‌نو خرید نفت از ایران را از سال گذشته کاهش داده است، فاصله تراز تجاری میان دو کشور کم شده است.

در 10 ماه نخست سال مالی کنونی هند، صادرات این کشور به ایران تقریبا 2 برابر شده است و از 2.4 میلیارد دلار به 4.2 میلیارد دلار رسیده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

46  −  38  =