اعتماد بانکها به واحدهای تولیدی شرط تحقق اقتصاد مقاومتی است

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی و افزایش تولید داخل، بانک ها باید اعتماد بیشتری به واحد های تولیدی داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،ابوالفضل حجازی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایرنا با اشاره به الزامات تحقق اقتصاد مقاومتی و نیاز واحد های تولیدی در این مسیر ، گفت: همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ اگر به واحد های تولید داخلی اعتماد کنیم ، می توانیم توان تولید داخل را با تزریق نقدینگی بانک ها به پنج برابر افزایش دهیم.

وی معتقد است 70 درصد مشکلاتی که امروز داریم ناشی از عدم مدیریت است نه تحریم ها، زیرا منابع زیادی در کشور داریم ولی به دلیل مدیرت غلط در دولت های گذشته این مشکلات رخ داده است.

وی افزود: چرا بانک های دولتی به واحد های تولیدی بزرگ نقدینگی تزریق نمی کنند البته اگر این کار انجام شود نیز با سود بیش از27درصد است؛ همچنین با لحاظ 8 درصد مالیات بر ارزش افزوده، 25 درصد مالیات، 33 درصد بیمه تامین اجتماعی، قیمت تمام شده کالا افزایش می یابد و در نهایت واحد های صنعتی به مرور با این روند یا کاهش تولید خواهند داشت یا تعطیل می شود.

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران با بیان اینکه اگر بخواهیم فرمایشات مقام معظم رهبری را محقق کنیم باید به واحد های تولید داخل و نیروی جوان نیز توجه داشته باشیم، گفت: هرچه برای خارجی ها فرش قرمز پهن کردیم نتیجه مطلوبی نداشت بنابراین با توجه بیشتر به تولید داخل می توانیم به هدف مورد نظر دست پیدا کنیم.

حجازی در خصوص موانع تحقق اقتصاد مقاومتی در واحدهای تولیدی، تصریح کرد: برخی قوانین و دستور العمل هایی وضع شد که کارشناسی نبود و یک واحد تولیدی باید برای ورود مواد اولیه خود 130 درصد پول پرداخت کند، این نوع تحریم داخلی است.

وی با بیان این که طرح های ایران کد و شبنم هیچ کارایی و سیستم کنترلی نداشت، افزود: البته این دو طرح حذف شد، اما از چنین قوانینی در سال های اخیر زیاد وضع شد و باید برای رونق تولید و افزایش آن، این دستو رالعمل ها را لغو کنیم.

به گفته وی در شرایط فعلی و دولت جدید امیدواریم سال آینده سال شکوفایی تولید و جذب نیروی جوان در واحد های تولید و نه دلالی باشیم.

عضو اتاق ایران با بیان این که باید به دنبال ورود تکنولوژی از خارج باشیم ، نه ورود کالاهای مصرفی، خاطرنشان کرد: از خارجی ها سودی ندیدم و در وسط راه و شرایطی که به آنها نیاز داشتیم ما را تنها گذاشتند بنابراین باید به توان داخل اتکا کرده و گفته های مقام معظم رهبری را محقق کنیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

28  ⁄  4  =