افزایش بی سابقه خوشبینی نسبت به افزایش قیمت جهانی طلا

– برغم پیش بینی بانک گلدمن ساچز آمریکا مبنی بر اینکه افزایش حیرت آور قیمت طلا در سال جاری بزودی پایان می پذیرد، جذابیت طلا در بازار جهانی برای صندوق های سرمایه گذاری روبه افزایش است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از ایرنا به نقل از بلومبرگ، آمارها نشان می دهد، صندوق های سرمایه گذاری و دیگر سفته بازان برای چهارمین هفته در بازار معاملات آتی نیویورک، احتمال افزایش قیمت طلا را بیشتر دانستند به طوری که این احتمال اکنون به بالاترین سطح خود از دسامبر 2012 (آذر 90) رسیده است.

در حالی که قیمت طلا پس از افزایش به سطح یک هزار و 350 دلار تقریبا بدون تغییر مانده است، جفری کوری از محققان بانک گلدمن ساچز آمریکا اعلام کرد: احتمال اینکه قیمت ها برای نخستین بار از 2009 به سطح یک هزار دلار در هر اونس کاهش یابد در حال بالا رفتن است.

افزایش 11 درصدی قیمت طلا در سال میلادی جاری در شرایطی پدید آمد که نرخ رشد اقتصادی آمریکا ضعیف و ناآرامی ها در اوکراین روبه افزایش بود. همچنین سرمایه گذارانی که از افزایش قیمت طلا در سال 2013 متحیر بودند، بیشتر اوراق بهادار طلا می خریدند.

همچنین افزایش احتمال قیمت شکر، ذرت و قهوه نیز به دلایل بالا رفتن قیمت طلا افزود.

چاد مورگانلندر مدیر صندوق سرمایه گذاری استیفل نیکولاس در نیوجرسی که در حدود 150 میلیارد دلار دارایی را اداره می کند، گفت: افزایش قیمت طلا چشمگیر بوده است.

وی افزود: به لحاظ جغرافیای سیاسی یک طوفان عدم اطمینان در بازار وزیده است.

قیمت طلا امروز در ساعت 07:43 صبح در بازار نیویورک با 9 صدم درصد کاهش به یک هزار و 336 دلار و 90 سنت در هر اونس رسید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  3  =  3