ماجرای بخشنامه جنجالی ۲۰ بهمن

با وجود افزایش چراغ خاموش نرخ سود بانکی و تأیید و تکذیب مدیران بانک‌ مرکزی گفت‌وگوی کارمندان بانک‌‌های دولتی و نیمه‌خصوصی با خبرنگار تسنیم حکایت از بخشنامه‌ای دارد که بانک‌داران را از بهمن ماه مجاز به افزایش نرخ سود بانکی کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم، در یک ماه گذشته گزارش‌ها و خبرهای متعددی درباره افزایش چراغ خاموش نرخ سود بانکی از سوی خبرگزاری تسنیم منتشر شد که بیانگر اقدام هماهنگ بانکداران دولتی و خصوصی به‌منظور افزایش نرخ سود بانکی بوده است.

اما تأیید و تکذیب‌های مدیران بانک مرکزی در این بین موجب شد تا مجلس شورای اسلامی هم وارد عمل شود و از رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد دراین‌باره توضیح بخواهد، هرچند که سیف در جلسه‌ای با نمایندگان کمیسیون اقتصادی مجلس افزایش نرخ سود بانکی را نپذیرفته ولی به نمایندگان قول داده که نظارت خود را دراین‌باره افزایش دهد.

ولی نمایندگان که از طریق ارتباطات خود با بانک‌ها از نزدیک شاهد وقایع این روزهای سیستم بانکی هستند، از توضیحات رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد قانع نشده‌اند و می‌گویند: اگر سیستم بانکی بخواهد به این رویه ادامه بدهد و توضیح قانع کننده‌ای درباره اقدام اخیر خود نداشته باشد از وزیر اقتصاد در صحن علنی مجلس سؤال خواهیم کرد؛ ناگفته نماند که طرح سؤال از وزیر اقتصاد هم اکنون در نوبت صحن علنی مجلس قرار دارد.

خبرگزاری تسنیم بعد از انتشار گزارش‌های مکتوب از مسابقه آخر سال بانکداران در جذب سپرده و دریافت سودهای بالا تصمیم به انتشار گزارشی ویدیوئی از این رویدادها گرفت که در ادامه مشاهده می‌کنید.

نکته قابل تأمل در این گزارش‌ها اینجاست که مسئولان شعب در مراجعه حضوری پاسخ‌های کلی درباره افزایش نرخ سود بانکی مطرح کردند ولی پشت تلفن نه‌تنها افزایش نرخ سود را تأیید کردند بلکه گفتند: خزانه بانک‌ها از 2 ماه قبل بسته شده و فعلاً تسهیلاتی پرداخت نمی‌کنیم.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×    =  6