نوجه به صحت درگاه بانک در خریدهای اینترنتی/ در هنگام خرید پوز رمز خود را به فروشنده اعلام نکنید

پلیس فتا درباره خرید های شب عید هشدار داد:

در هنگام خرید اینترنتی دقت کنید حتماً آدرس صفحه درگاه پرداخت الکترونیکی، متعلق به همان بانکی باشد که آرم و لوگوی آن را در صفحه مشاهده می‌کنید. هنگام خرید از دستگاه های pos به هیچ عنوان رمز کارت خود را به فروشندگان اعلام نکرده و دقت لازم را در ثبت مبلغ مورد نظر داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،رئیس پلیس فتا استان بوشهر ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن بهار طبیعت و آغاز سال جدید از شهروندان بوشهری خواست مراقب کلاهبرداری های اینترنتی به هنگام خریدهای شب عید باشند.

 سرهنگ  "داریوش پورسعید " در تشریح جزئیات این خبر تصریح کرد: از آنجا که هر روز شاهد افزایش فروشگاه‌های مجازی و خرید هموطنان عزیز بصورت اینترنتی می باشیم به همین منظور سعی کنید از فروشگاه های معتبر دارای نماد اعتماد الکترونیکی (صادر شده از سوی مرکز تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت) خرید نمائید.

وی در ادامه افزود: در هنگام خرید اینترنتی و در زمانی که پس از انتخاب کالا به درگاه پرداخت الکترونیکی بانک رهنمون می‌شوید، دقت کنید که حتماً آدرس صفحه درگاه پرداخت الکترونیکی، متعلق به همان بانکی باشد که آرم و لوگوی آن را در صفحه مشاهده می‌کنید.

این مقام انتظامی اظهارداشت: شهروندان به هنگام خرید نهایت دقت را در راستای شناسایی فروشگاه مربوطه داشته باشند و از فروشگاه هایی که کالاهای غیرمجاز و ممنوعه را تبلیغ و به فروش میرسانند خرید نکنند.

سرهنگ پورسعید بیان کرد: صفحاتی که ناخواسته در برابر شما باز می‌شوند و حاوی تبلیغات فروش کالاها و ارائه خدمات هستند، ممکن است تقلبی بوده و قصد کلاهبرداری داشته باشند که کاربران عزیز با ارتقاء دانش اینترنتی خود سوء استفاده کنندگان این فضا را ناکام خواهند گذاشت.

وی در ادامه به جایگزینی خودپرداز و خرید از طریق دستگاه pos را یکی دیگر از خدمات بانکداری الکترونیک نام برد و گفت: هموطنان گرامی هنگام خرید از دستگاه های pos به هیچ عنوان رمز کارت خود را به فروشندگان اعلام نکرده و دقت لازم را در ثبت مبلغ مورد نظر داشته باشند.

سرهنگ داریوش پورسعید خاطرنشان ساخت: شهروندان تا حد امکان از کارت های عابر بانک خود محافظت نموده و به هیچ عنوان رمز را در کنار خود کارت قرار ندهند و به هنگام مفقودی آن بلافاصله به بانک مراجعه و کارت را باطل نمایند.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر در پایان با توجه به خرید در فروشگاه ها از طریق دستگاه pos از شهروندان خواست، خریداران گردش مالی خود و مبالغ کسر شده به هنگام خرید را روزانه بطور مرتب چک کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ×    =  27