لاریجانی: کار «کاترین اشتون» بسیار زشت بود

لاریجانن گفت: کاری که نماینده اروپا در ایران انجام داد بسیار زشت بود ایشان طبق پروتکل باید ملاقات را به وزارت خارجه اطلاع می‌داد.

خبرگزاری ایسنا: نماینده مردم تهران دیدار اشتون با برخی چهره‌ها را با قضیه کاپیتولاسیون مقایسه کرد و گفت: رفتار نماینده اروپا در ایران حتی بدتر از کاپیتالاسیون است چون با محکوم‌شدگان دستگاه قضایی دیدار کرد.

 مهدی کوچک‌زاده با استناد به اصل 67 قانون اساسی گفت: براساس این اصل برای استقلال و عزت کشور قسم خورده‌ایم در قضیه کاپیتالاسیون اتباع آمریکایی در ایران در رسیدگی قضایی معاف شده‌اند. به عقیده بنده رفتار نماینده اروپا در ایران بدتر از کاپیتولاسیون است چون با محکوم‌شدگان دستگاه قضایی دیدار کرد.

وی تاکید کرد: به اندازه عقل و فهمم می‌گویم کوتاهی از وزرای اطلاعات و امور خارجه قابل قبول نیست. این کشور مستعمره یک مشت کشور اروپایی نیست. آمریکا غلط می‌کند درباره آزادی بشر صحبت می‌کند. آقای وزیر کجایید که اینطور وجهه کشور زیر سوال می‌رود.

وی خطاب به رئیس جمهور گفت: اگر اجازه دهید نماینده اروپا با محکومان قضایی دیدار کند وجهه کشور را زیر سوال برده‌اید والله ملت راضی نیست.

لاریجانی در واکنش به اخطار کوچک‌زاده گفت: کاری که نماینده اروپا در ایران انجام داد بسیار زشت بود ایشان طبق پروتکل باید ملاقات را به وزارت خارجه اطلاع می‌داد.

لاریجانی تاکید کرد: انجام دیدار دزدکی به دور از شخصیت اروپایی‌ها است اما اینکه این مساله را با کاپیتالاسیون مقایسه می‌کنید، مقایسه درستی نیست. این رفتار رفتار غلطی بود ولی ربطی به کاپیتولاسیون ندارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با این مقایسه اذهان عمومی را تخریب نکنید.

نماینده مردم قم دقت نظر بیشتر وزرات اطلاعات در موارد مشابه را خواستار شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ×  1  =