گفتگوی تلفنی روحانی – پوتین درباره اوکراین

رئیس جمهوری اسلامی ایران شامگاه پنجشنبه در تماسی تلفنی با ولادیمیر پوتین – رئیس جمهور روسیه – گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، در این گفت‌وگوی تلفنی که در راستای پیگیری و اجرای توافقات به عمل آمده میان رؤسای جمهوری دو کشور در اجلاس بیشکک انجام گرفت، طرفین ضمن بررسی مسائل مهم دوجانبه، تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی، راه‌های اجرایی و عملیاتی شدن هرچه سریعتر توافقات به عمل آمده را بررسی کردند.

رؤسای جمهور ایران و روسیه در این گفت‌وگو ضمن تاکید بر ضرورت گسترش روابط دو کشور در همه حوزه‌ها، راه‌های جدید برای توسعه روابط دو کشور را مورد بررسی قرار دادند.

روحانی: باید از مرحله اجرای توافقات عبور کنیم و به مرحله اقدامات مهمتر در روابط دو کشور برسیم

رئیس‌جمهور کشورمان در این مکالمه تلفنی با تاکید بر لزوم تحرک بخشیدن به گام‌هایی که در راستای اجرایی شدن توافقات به عمل آمده برداشته شده است، گفت: باید تمهیداتی اتخاذ شود که هرچه سریعتر از مرحله اجرای توافقات بیشکک عبور کنیم و به مرحله اقدامات مهمتر در روابط دو کشور برسیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در این گفت‌وگو با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 تصریح کرد: طرفین در مرحله مهمی برای رسیدن به مذاکرات نهایی قرار دارند.

وی با اشاره به نقش مثبت روسیه به عنوان یکی از اعضای مهم 1+5، ابراز امیدواری کرد که سایر اعضای مذاکره‌کننده نیز با تعامل سازنده و عمل دقیق به تعهدات خود، به حل سریعتر مسأله کمک کنند.

پوتین: همه تلاش خود را می‌کنیم که موضوع هسته‌ای ایران به نتیجه نهایی برسد

بر اساس این گزارش، رئیس‌جمهور روسیه نیز در این مکالمه تلفنی با استقبال از تسریع در اجرای توافقات به عمل آمده در بیشکک، به تشریح برخی از اقدامات انجام گرفته از سوی مسئولان روسی در همین چارچوب بویژه در حوزه مسائل اقتصادی پرداخت و اظهار کرد: همکاری‌های دوجانبه میان ایران و روسیه باید به سرعت پیش برود و من تمام تلاش خود را برای توسعه همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور انجام خواهم داد.

ولادیمیر پوتین با اشاره به نقش مثبت و سازنده ایران در مذاکرات هسته‌ای و ابراز امیدواری نسبت به تداوم آن، گفت: ما همه تلاش خود را می‌کنیم که موضوع هسته‌ای ایران به نتیجه نهایی برسد.

دعوت پوتین از روحانی برای شرکت در نشست سران کشورهای حاشیه خزر

پوتین در این گفت‌وگوی تلفنی، از رئیس‌جمهور کشورمان برای شرکت در نشست سران کشورهای حاشیه خزر که سپتامبر سال جاری در آستاراخان برگزار می‌شود، دعوت به عمل آورد.

در این مکالمه تلفنی همچنین دو طرف درباره آخرین تحولات منطقه، مسائل مربوط به اوکراین و نتایج بین‌المللی آن بحث و تبادل نظر کرده و توافق کردند به مشورت‌های خود درباره موضوعات منطقه‌ای و بین‌الملی ادامه دهند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

28  −  24  =