برنامه های بانک ملی برای تحقق اقتصاد مقاومتی

مدیر عامل بانک ملی ایران با تاکید بر مدیریت بهینه منابع پولی گفت : به عنوان مهمترین بنگاه اقتصادی و بزرگترین بانک کشور برنامه های خود را برای کمک به دولت و رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی تنظیم خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،عبدالناصر همتی گفت : در اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی رسالت مهمی بر دوش مدیران بانک ملی ایران است. 

وی تصریح کرد : اقتصاد مقاومتی به هیچ وجه ، ریاضتی نیست بلکه این اقتصاد بویژه در شرایط تحریم کشور برای شکل‌گیری تولید ملی و جلوگیری از شکنندگی اقتصاد کشور در مقابل تهدیدهاست و بانک ملی ایران باید در این زمینه با حمایت از تولید ملی پیشگام باشد.

همتی همچنین گفت : بانک ملی باید به جایگاه اصلی خود برگردد ، چون بانک بسیار بزرگی است و فعالیت‌ و گستردگی زیادی با 45 هزار نیروی شاغل و 3250 شعبه فعال در کشور و خارج از کشور دارد.
 
همتی افزود : در سال های اخیر از ظرفیت‌های بانک ملی به خوبی استفاده نشده است و به بازنگری در مأموریت، نحوه آموزش و بهره‌وری نیروی انسانی، ساماندهی شعب از نظر مکان‌یابی و بازدهی شعب و ایجاد تنوع در ارائه خدمات نیاز دارد. 

وی تاکید کرد : ساماندهی بدهی‌های معوق یکی از مباحث بسیار مهم این بانک است که در اولویت هم قرار دارد.

همتی اظهار داشت : بانک ملی ایران از جایگاه اصلی خود مقداری عقب مانده و وظیفه ما بازگرداندن این نهاد به جایگاه واقعی ان است و در نخستین گام، شعار بانک را به همان شعار قبلی تغییر دادیم (هر جا سخن از اعتماد است نام بانک ملی ایران می‌درخشد) و امیدواریم این بانک همچنان مورد اعتماد مردم بماند.

وی افزود : بانک ملی ایران باید سمبل اعتماد مردم به شبکه بانکی باشد و همه تلاش می کنیم این بانک در رونق بیشتر اقتصادی کشور موثر باشد. 
 
مدیر عامل بانک ملی با بیان اینکه بانک ملی ایران دولتی است و برای اهداف توسعه‌ای کشور راه‌اندازی شده است، گفت : بانک باید به صورت یک بنگاه اقتصادی مدیریت شود و نباید سیاست‌های ز یان ده اجرا شود و  هزینه‌ها کاهش و بهر‌ه‌وری نیروی انسانی افزایش یابد. 

همتی تصریح کرد : بانک ملی ایران با صندوق فرق می‌کند، بنگاه اقتصادی پویا و زنده است و باید همواره به روز باشد.
 
اگر می خواهیم بانک ملی در شبکه بانکی رقابت کند، تسهیلات به درستی بپردازد و شرکت‌های وابسته به بانک بازدهی قابل توجه داشته باشند، باید به همه ابعاد بنگاه اقتصادی توجه کنیم.
بانک ملی با قدمت بیش از 80 سال بزرگترین بانک جهان اسلام است.

تا قبل از سال 1339 این بانک به نوعی مسئولیت بانک مرکزی را بر عهده داشت.

در سال 1339 که بانک مرکزی تأسیس شد بانک ملی به عنوان بزرگترین بانک دولتی به وظیفه اصلی خودش یعنی بانک تجاری برگشت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

97  ⁄    =  97