شرایط ورود موقت خودرو از کیش

شیوه نامه شرایط و ضوابط ورود موقت خودرو از کیش به سرزمین اصلی از سوی معاونت فنی گمرک ایران و مرکز واردات و امور مناطق آزاد ویژه گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام شد.

خبرگزاری ایرنا: شیوه نامه شرایط و ضوابط ورود موقت خودرو از کیش به سرزمین اصلی از سوی معاونت فنی گمرک ایران و مرکز واردات و امور مناطق آزاد ویژه گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام شد.

براساس بخشنامه ابلاغی گمرک، که روز یکشنبه رونوشت آن به ایرنا نمابر شد،ورود موقت خودروهای سواری شماره گذاری شده در مناطق آزاد تجاری – صنعتی به سرزمین اصلی فقط برای سرمایه گذاران عمده در محدوده این مناطق و با تشخیص و تایید توامان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد و مدیریت گمرک مستقر در منطقه امکان پذیر است.

براساس این بخشنامه، این اقدام یک بار در سال و تنها برای یک ماه با اخذ تضمین (به صورت سپرده نقدی یا ضمانت نامه بانکی) معادل حقوق ورودی به اضافه 50 درصد ارزش خودرو بلامانع است.

پروانه های صادر شده غیر قابل تمدید بوده و در روی پروانه به صورت خوانا به غیر قابل شماره گذاری و قابل واگذاری بودن این خودروها اشاره خواهد شد.

مدیرکل گمرک کیش در این موردگفت: با توجه به شرایط مندرج در بخشنامه، امکان ورود موقت خودروهای سواری از کیش به سرزمین اصلی برای ساکنان جزیره کم است.

ˈمهدی اقبالی مقدمˈ روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تشخیص سرمایه گذار عمده در این بخشنامه بر عهده مدیرعامل سازمان منطقه آزاد و مدیریت گمرک گذاشته شده است.

وی بیان کرد:با اجرایی شدن این بخشنامه گمرک، خروج خودروهای دو قشر کارمند و کارگر از جزیره در تعطیلات نوروزی امکان پذیر نیست ضمن این که سایر اقشار عادی نیز نمی توانند خودروی خود را از جزیره خارج کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

54  −  44  =