اقامت ۲۵ میلیون نفر در ۷ روز ابتدایی نوروز

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر از اقامت بیش از 25 میلیون نفر شب از 29 اسفند ماه تا 6 فرودین ماه در مراکز اقامتی اعم از هتل ها، هتل آپارتمان ها خبر داد.

خبرگزاری فارس: مرتضی رحمانی موحد اظهار داشت: مکانیسم ستاد در ارائه آمار سفرهای نوروزی اقامت در هتل ها،هتل آپارتمان ها،مراکز استیجاری، کمپ ها و محل های اسکان سازمان ها و ارگان هاست که به طور مستمر در ستاد تجمیع می شود؛ این شیوه ای مرسوم در تمام دنیاست و مورد تایید متخصصان و کارشناسان گردشگری است. اگرچه نواقصی در این زمینه وجود دارد.

وی اضافه کرد: در هفت روز گذشته بیش از 24 میلیون و 380 هزار نفر شب در مراکز اقامتی کشور اسکان داشته اند که از این میزان حدود  5درصد اقامت در هتل ها و هتل آپارتمان ها، 18درصد اقامت در منازل استیجاری و 14.5درصد اقامت در کمپ های موقت و 18.6 درصد اقامت در کلاس های مدارس را به خود اختصاص داده اند.

رحمانی موحد بیان کرد: اقامت در چادرهای مسافرتی هم 28.6 درصد بوده است.

80 مورد تعطیلی و تعلیق مراکز گردشگری/ 42 مورد شکایت از آژانس های گردشگری

وی اضافه کرد: نزدیک به 17هزار مورد بازدید نظارتی از مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی و مجتمع های بین راهی  تاکنون انجام شده است که از این میان 219 مورد تشویق صورت گرفته و تعداد792 تذکر و 197 اخطار کتبی صادر شده است ضمن آنکه 80 مورد هم به تعطیلی یا تعلیق  منجر شده است. تعداد شکایات واصله از مراکز اقامتی هم 78 مورد بوده و  42 شکایت هم از دفاتر خدمات مسافرتی تاکنون به ثبت رسیده است.

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر درباره آمار بازدید از مراکز دیدنی هم گفت: تاکنون بیش از 9 میلیون نفر بازدید از مراکز تاریخی، تفریحی  و گردشگری به ثبت رسیده است.

رحمانی موحد افزود: در آرائه آمار اقامت مسافران نوروزی آمار پنهان و چند وجهی هم وجود دارد چرا که بعضی از هموطنان و گردشگران ما  در سفر خود به مناطق و جاذبه های گردشگری  در منازل اقوام و بستگان و آشنایان اسکان می یابند و عده ای هم دارای خانه ها و ویلاهای شخصی هستند که در آمار ستاد  ثبت نمی شوند ولی از منظر گردشگری این گروه نیز به سفر رفته اند و جزء گردشگران محسوب می شوند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  17  =  24