عامل اصلی تصادفات در سفرهای نوروزی

جانشین پلیس‌راه استان زنجان با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از تصادفات جاده‌ای در نوروز امسال مربوط به واژگونی خودروها است، به رانندگان هشدار داد: خستگی، عامل اصلی این واژگونی‌ها بود.

خبرگزاری ایسنا: جانشین پلیس‌راه استان زنجان با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از تصادفات جاده‌ای در نوروز امسال مربوط به واژگونی خودروها است، به رانندگان هشدار داد: خستگی، عامل اصلی این واژگونی‌ها بود.

علی‌اصغر شیرمحمدی با اشاره به حوادث جاده‌ای در سفرهای نوروزی امسال، افزود: متأسفانه از آغاز طرح نوروزی، یعنی از 25 اسفندماه سال گذشته تا دیروز (9 فروردین)، شاهد وقوع 97 فقره تصادف در محورهای مواصلاتی استان زنجان بودیم که 56 درصد تصادفات رخ داده در کیلومتر یک تا 30 و نیز 67 درصد این تصادفات به دلیل تخطی از سرعت مطمئنه و انحراف به چپ بود.

وی با تأکید بر اینکه رانندگان به هیچ وجه به هنگام خستگی نباید اقدام به رانندگی کنند، تصریح کرد: این در حالی است که بخش عمده‌ای از تصادفات نوروزی، مربوط به واژگونی خودرو بود که دلیل اصلی همین واژگونی‌ها نیز خواب‌آلودگی راننده است، از این رو و با توجه به اینکه سفرهای نوروزی به دلیل طولانی بودن مسافت‌ها، باعث خستگی بیش از حد راننده می‌شود، انتظار داریم شهروندان به هنگام رانندگی، از استراحت کافی برخوردار بوده یا حتماً به صورت نوبتی اقدام به رانندگی کنند.

وی با یادآوری اینکه 53 درصد تصادفات رانندگی در ساعاتی رخ داده که راننده نیاز به استراحت دارد، اظهار کرد: متأسفانه در طول ایام نوروز، شاهد وقوع 44 فقره تصادف خسارتی بودیم. این در حالی است که در همین مدت، 12 نفر بر اثر این سوانح جان خود را از دست داده و 88 نفر نیز مجروح شده‌اند، به همین خاطر پلیس‌راه استان زنجان در راستای تأمین امنیت جاده‌های استان، اقدامات مختلفی را انجام داده و در همین خصوص با رانندگان متخلف برخورد می‌کند.

جانشین پلیس‌راه استان زنجان بر لزوم رعایت نکات ایمنی تأکید کرد و گفت: بستن کمربند، یکی از نکاتی است که متأسفانه باز هم برخی از شهروندان به هنگام تردد در جاده‌ها آن را رعایت نمی‌کنند و این در حالی است که بیشترین صدمات جبران‌ناپذیر به هنگام سوانح رانندگی، زمانی رخ می‌دهد که راننده و سرنشینان، از بستن کمربند خودداری می‌کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

15  ⁄    =  3