قیمت جهانی طلا اندکی افزایش یافت

قیمت جهانی طلا با مطرح شدن احتمال افزایش تقاضای فیزیکی برای این فلز گرانبها در چین و پایان گرفتن طولانی‌ترین روند نزولی آن در 19 هفته گذشته افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،، هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن در بازار کامکس نیویورک 0.8 درصد افزایش یافت و به 1290 دلار رسید. قیمت طلا از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون، 7.4 درصد صعود کرده است.

گروه بانکی ANZ در گزارشی اعلام کرد شاخص تقاضای این بانک اواخر ماه گذشته در چین که بزرگترین خریدار طلای جهان به شمار می‌رود، ‌افزایش یافته است. دورنمای تعدیل تدابیر محرک اقتصادی آمریکا و هزینه‌های بالاتر برای استقراض، بهای معاملات طلا در روز سه شنبه را به پایین‌ترین سطح در هفت هفته گذشته رسانده بود.

طلا در پنج روز معامله گذشته با کاهش قیمت روبرو شد که طولانی‌ترین روند نزولی برای این فلز از 13 نوامبر به این سو بود. قیمت طلا سال گذشته با صعود بازارهای سهام در آمریکا و پایین ماندن نرخ تورم در این کشور 28 درصد سقوط کرد.

جانت یلن، رییس بانک مرکزی آمریکا در 19 مارس اظهار کرد که این بانک ممکن است به برنامه خرید اوراق در پاییز امسال پایان دهد و هزینه‌های استقراض شش ماه پس از آن افزایش پیدا کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، طلا در فاصله دسامبر سال 2008 تا ژوئن سال 2011 در نتیجه اجرای برنامه خرید اوراق از سوی بانک مرکزی آمریکا و تزریق بیش از دو تریلیون دلار به سیستم مالی این کشور و کاهش نرخ‌های بهره به رکورد اندک به منظور تقویت اقتصاد، 70 درصد جهش کرده بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  7