هیچ نیروی رسمی مرزبانان را تحویل نگرفته است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: از ظرفیت نیروهای مردمی برای رهایی مرزبانان استفاده شده اما هنوزهیچ گروگانی در دست نیروهای رسمی کشور پاکستان و یا جمهوری اسلامی ایران قرار نگرفته است و به زودی اخبار خوشی در این رابطه منتشر خواهد شد.

هاشمی با اشاره به فعالیت نیروهای مردمی و افراد خیرخواه در راستای آزاد سازی گروگان‌ها گفت: از این ظرفیت برای رهایی مرزبانان از چنگال تروریست‌ها استفاده شده است و مرزبانان در اختیار آنها قرار دارند، اما هنوز هیچ گروگانی در دست نیروهای رسمی کشور پاکستان و یا جمهوری اسلامی ایران و یا نیروهای مردمی که نماینده و یا منتخب رسمی کشور باشند قرار نگرفته است.

وی در خصوص به شهادت رسیدن دانایی فر یکی از مرزبانان درجه دار به گروگان گرفته شده نیز گفت: اطلاعاتی که ما در دست داریم حکایت از شهادت درجه‌دار این گروه 5 نفره به نام جمشید دانایی‌فر دارد، گروهک تروریستی هم با صدور اعلامیه این مسئله را تایید کرده است اما هنوز در این زمینه تردید وجود دارد؛ تا جنازه را تحویل مسئولان کشور ندهند پیش‌بینی قطعی نمی‌توان داشت.

وی ابراز امیدواری کرد: به زودی با آزاد سازی گروگان ها نسبت به دریافت جسد این مرزبان نیز برای تسکین آلام خانواده وی اقدام خواهد شد.

ایجاد مناطق آزاد تجاری در سیستان و میرجاوه در دستور کار قرار دارد

استاندار سیستان و بلوچستان در بخش دیگری از این نشست با اشاره به شرایط اقتصادی استان گفت: علاوه بر تقویت زیرساخت‌های موجود در منطقه آزاد تجاری و صنعتی چابهار ایجاد دو منطقه ازاد دیگر در سیستان و همچنین شهر مرزی میرجاوه در حال بررسی و اقدام است.

علی اوسط هاشمی اظهار داشت: ایجاد مناطق ازاد در سیستان و شهر مرزی میرجاوه علاوه بر کمک به معیشت مردم منطقه و رونق کسب و کار بر روابط بین کشورهای همسایه با جمهوری اسلامی ایران تاثیر گذار خواهد بود و موجب توسعه اقتصادی خواهد شد.

وی افزود: با ایجاد این دو منطقه آزاد در سیستان و میرجاوه و هم مرز با کشور های افغانستان و پاکستان حجم مبادلات افزایش یافته و تجارت و اقتصاد در استان و منطقه متحول خواهد شد.

ایجاد کمیسیون سه جانبه

استاندار سیستان و بلوچستان در این رابطه اظهار داشت: در همین راستا مقرر شده است تا کمیسیونی سه جانبه متشکل از نمایندگان جمهوری اسلامی ایران، جمهوری اسلامی پاکستان و افغانستان تشکیل شود.

وی با اشاره به سفر حکمران ایالت بلوچستان پاکستان و دیدار با وی در سال گذشته افزود: در این راستا مذاکرات اولیه و لازم در خصوص ایجاد و توسعه بازارچه های مرزی به منظور توسعه تجارت و اقتصاد درمنطقه انجام شده است.

وی بیان داشت: دولت به روابط باز مرزی و توسعه و تجارت می‌اندیشد نه انسداد فیزیکی مرز و لذا در این راستا در نظر داریم تا با ایجاد و راه اندازی کمیسیون سه جانبه مرزی به اهداف توسعه ای مشترک در منطقه نائل شویم.

21 برابر بودجه عمرانی استان به حساب مردم واریز شده است

استاندار همچنین در بخش دیگری از سخنان خود در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اجرای طرح هدفمندی یارانه‎ها جزو ضرورت‎های ملی است افزود: تمامی برنامه ریزان، اقتصاد دانان و اقشار جامعه با اصل اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها موافق هستند اما تاکنون آنچه که مورد اشکال تلقی شده است نحوه پیاده سازی و همچنین هزینه کرد درآمد های به دست آمده از محل اجرای طرح هدفمندی یارانه ها بوده است.

وی با بیان اینکه استمرار پرداخت یارانه ها به شکل موجود اسقراض و تورم را در پی خواهد داشت افزود: پرداخت یارانه به تمامی اقشار جامعه و به شکل موجود نیازمند منابع درآمدی بسیار پایدار و هنگفت است که با توجه به شرایط کشور امکان پذیر نیست.

وی با اشاره به ارقام و آمار کشوری بیان داشت: در ظرف 37 ماه گذشته 130 هزار میلیارد تومان یارانه به حساب مردم واریز شده است و این در حالی است که کل اعتبار عمرانی کشور از رقم 13 هزار میلیارد تومان تجاوز نمی کند.

هاشمی بیان داشت: در سیستان و بلوچستان نیز در این مدت 4 هزار و 200 میلیارد تومان یارانه به مردم پرداخت شده است در حالی که کل اعتبارات عمرانی استان در سال گذشته 200 میلیارد تومان بوده است و این در حالی است که بیش از 600 میلیارد تومان تنها در بخش راه و شهرستازی به پیمانکاران بدهکار هستیم.

وی ادامه داد: با وجود اینکه در طی 37 ماه گذشته 21 برابر اعتبارات  عمرانی استان تحت عنوان یارانه به حساب مردم استان واریز شده است اما پرداخت این مبالغ هنگفت کمکی به رفع محرومیت در استان نکرده است و برای دولت مشکل ساز شده است.

وی تاکید کرد: اگر رقم اختصاص یافته به یارانه ها در استان و یا کشور تاکنون صرف احداث واحد های تولیدی و یا زیر ساخت های توسعه ای و حمایت از تولید کنننده صرف شده بود بدون شک با مشکلات امروز مواجه نبوده و حداقل سیاری از شهر ها ی استان از نعمت گاز برخوردار بودند.

وی ادامه داد: در حال حاضر جهت گیری دولت بر این استوار است که از محل افزایش فرآورده‌های نفتی و انصراف مردم از یارانه‌ها، به بهداشت و درمان، محیط زیست  و رونق تولید و کسب و کار بپردازد و در این راه همچون سال های گذشته نیاز به همکاری و همیاری مردم و عزم ملی است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

67  −  63  =