جنجال حقوق نجومی شاهزادگان سعودی

پس از اعتراف یک شاهزاده سعودی به دریافت حقوق ماهیانه 220 هزار ریال عربستان ( حدود 58 هزار دلار) در پایگاه توییتر، کاربران شبکه های اجتماعی از بی عدالتی اجتماعی در این کشور به طور گسترده انتقاد کردند

خبرگزاری ایرنا: پس از اعتراف یک شاهزاده سعودی به دریافت حقوق ماهیانه 220 هزار ریال عربستان ( حدود 58 هزار دلار) در پایگاه توییتر، کاربران شبکه های اجتماعی از بی عدالتی اجتماعی در این کشور به طور گسترده انتقاد کردند .

 ˈنوره آل سعودˈ یکی از شاهزاده های عربستانی در صفحه شخصی خود در سایت توییتر نوشت: من چیزی را پنهان نمی کنم ، حقوق ماهیانه من 220 هزار ریال است ، این حق من است ، من دزدی نکرده ام و این حقوق با رضایت پادشاه به من تعلق گرفته است .

این سخنان این شاهزاده عربستانی باعث واکنش شدید کاربران در اینترنت شده و شروع به انتقاد از سیاست های آل سعود در عربستان کردند .

یکی از کاربران در واکنش به این خبر نوشت: اگر حقی هست باید برای همه باشد، نه تنها برای گروهی خاص و اگر این ناشی از درآمدهای کشور است ، باید میان همه مردم تقسیم شود، نه تنها در میان گروهی خاص، زیرا ما هم مانند وی، درعربستان زندگی می کنیم .

یکی دیگر از کاربران در این باره تاکید کرد: این مبالغ در بازارهای کشورهای اروپایی و غربی هزینه می شود و حتی برخی این پول ها را برای انجام ˈکارهای حرامˈ هزینه می کنند .

پایگاه خبری وطن افزود : در حالی این حقوق نجومی به شاهزاده های عربستانی که کم هم نیستند، پرداخت می شود که شمار زیادی از مردم این کشور با فقر دست و پنجه نرم می کنند و بسیاری از آنان بیکار هستند .

عربستان بزرگترین صادر کننده نفت به بازارهای جهانی است که درآمد حاصل از آن به خانواده آل سعود تعلق می گیرد.

ساکنان شرق عربستان که ذخایر عظیم نفتی را در خود جای داده ، در فقر مطلق بسر می برند و اعتراضات آنان به شرایط موجود با سرکوب شدید از سوی آل سعود مواجه شده است .

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  22  =  32