کلاهبرداری از طریق فیشینگ با ارسال پیامک «نگاه کن ببین چیه»

فتا گزارش داد:

برخی از شهروندان به علت ناآگاهی شماره کارت – رمز اینترنتی – cvv2 و تاریخ انقضای کارت خود را در داخل فرم وارد می‌کنند و آنگاه دکمه ارسال را فشار می‌دهند دریغ از اینکه سایت فوق جعلی بوده و اطلاعات بانکی شهروندان به این راحتی به سامانه بانک اطلاعاتی کلاهبرداران ارسال می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از فتا  رئیس پلیس فتا خراسان شمالی از کلاهبرداری در قالب مسابقه پیامکی «نگاه کن ببین چیه» به صورت گسترده خبر داد.
 

سرگرد سهیل خاکشور در این رابطه گفت: در پی بررسی‌های صورت گرفته توسط کار‌شناسان پلیس فتا شگرد جدیدی از کلاهبرداری از طریق ارسال پیامک حجمی و ایجاد صفحه جعلی در فضای مجازی شناسایی شده است که شهروندان در این رابطه باید هوشیار باشند.

وی ادامه داد: در این شیوه مجرمانه افراد کلاهبردار ابتدا اقدام به ارسال پیامک حجمی انبوه با متن «نگاه کن ببین چیه؟ شما برنده 70 میلیون ریال شده‌اید به سایت زیر مراجعه کنید: www. bank7. org اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

رییس پلیس فتا خراسان شمالی تصریح کرد: برخی از شهروندان به علت ناآگاهی و برای رسیدن به وجه اعلامی به وب سایت مذکور مراجعه و ترغیب شده ناخواسته شماره کارت – رمز اینترنتی – cvv2 و تاریخ انقضای کارت خود را در داخل فرم وارد می‌کنند و آنگاه دکمه ارسال را فشار می‌دهند دریغ از اینکه سایت فوق جعلی بوده و اطلاعات بانکی شهروندان به این راحتی به سامانه بانک اطلاعاتی کلاهبرداران ارسال می‌شود.

سرگردخاکشور یاد آور شد: در ‌‌نهایت کلاهبرداران با داشتن مشخصات مورد نیاز عملیات بانکی و به جهت عدم شناسایی از سوی پلیس پس از نفوذ به حساب افراد سریعا اقدام به خرید اینترنتی کرده و به راحتی از این طریق طعمه‌های خود را فریب می‌دهند و پول کلانی را به سرقت می‌برند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  3