طلای جهانی ۱۳۱۲ دلار شد

به دنبال پدیدار شدن نشانه هایی از افزایش تقاضا در چین قیمت جهانی طلا 12 دلار افزایش یافت و هر اونس فلز زرد در برابر 1312 دلار معامله شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم، به دنبال پدیدار شدن نشانه هایی از افزایش تقاضا در چین و افزایش تنش ها در مورد اوکراین، که جذابیت بازار طلا را افزایش داد، قیمت فلز زرد امروز در نزدیکی بالاترین قیمت دو هفته اخیر قرار گرفت.
اما سرمایه گذاران به خارج کردن پولهای خود از صندوق های سرمایه گذاری در بازار طلا ادامه دادند و ریسک کوتاه مدت بودن افزایش قیمت اخیر را بالا بردند.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز 12 دلار افزایش یافت و به 1312 دلار در هر اونس رسید که بالاترین قیمت طی دو هفته اخیر است.
مارک تو، تحلیلگر بازار طلا در هنگ کنگ به رویترز گفت: «طلا در حال حرکت به سوی جبران بیشتر کاهش قیمت در کوتاه مدت است.»
وی افزود: «پس از ضمیمه شدن کریمه به روسیه، من فکر می کنم مردم تمرکز بیشتری بر خطری که متوجه مابقی سرزمین اوکراین می باشد، نموده اند.»
جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا عوامل روس و نیروهای ویژه این کشور را به تحریک آشوب های جدایی طلبانه در شرق اوکراین متهم کرد و گفت، احتمالا موسکو تلاش می کند تا همچون مورد کریمه برای اقدام نظامی آماده شود.
موسکو ماه گذشته شبه جزیره کریمه در ساحل دریای سیاه را پس از برگزاری رفراندومی در این منطقه، به خاک خود ضمیمه نمود.
افزایش تنش ها موجب بالا رفتن جذابیت بازار طلا برای سرمایه گذاران شده، در حالی که کاهش ارزش دلار موجب جذاب تر شدن طلای ارزش گذاری شده به دلار برای دارندگان سایر ارزها شده است.
به اعتقاد برخی تحلیلگران، عوامل فنی بازار نیز مثبت به نظر می رسد.
حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا و یکی از عوامل نشان دهنده میزان تمایل سرمایه گذاران به بازار طلا روز سه شنبه 2.7 تن کاهش یافت و به 806.48 تن رسید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×  1  =