آرامش به بازار طلا برمی گردد

یک مقام ارشد فدرال رزرو آمریکا تاکید کرد، روند رشد اقتصادی متعادل آمریکا در سال های اخیر نشان می دهد که این کشور در شرایط کنونی نیازی به افزایش سریع نرخ بهره بانکی ندارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از رویترز، در حالی که سرمایه گذاران بین المللی به شدت نگران افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا و متوقف شدن محرک پولی فدرال رزرو هستند دانیل تارولو رئیس هیات مدیره فدرال رزرو آمریکا تصریح کرد، پیش از این بسیاری از کارشناسان اقتصادی پیش بینی کرده بودند که رشد و رونق این کشور پس از بحران و رکود بزرگ سال 2008 بار دیگر به طور چشمگیری افزایش یابد ولی عدم دستیابی به این هدف نشان می دهد که آمریکا در شرایط کنونی نیازی به افزایش سریع نرخ بهره بانکی ندارد.

وی در ادامه افزود: چیزی که در اقتصاد آمریکا در سال های اخیر رخ داده چیزی نیست که منطبق بر پیش بینی های اولیه کارشناسان فدرال رزرو بوده است. روند رشد و رونق اقتصادی آمریکا در سال های اخیر متعادل بوده است. اقتصاد آمریکا در سالهای اخیر با کاهش بهره وری و افزایش شکاف درآمدی روبرو شده است.

فدرال رزرو آمریکا از سال 2008 میلادی تاکنون نرخ بهره بانکی را نزدیک به صفر نگه داشته و میلیاردها دلار نقدینگی به اقتصاد تزریق کرده است.
افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا می تواند تاثیر زیادی بر افت قیمت طلا در ماه های آینده داشته باشد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

62  −    =  53