فائزه هاشمی درباره دولت قبل چه گفت؟

فائزه هاشمی گفت: کاملا موافقم، این 8 سال در تاریخ ایران چنان بود که با هیچ کلماتی نمی‌توانیم عمق آن را بیان کنیم حتی باعث نزول اخلاق در فرهنگ عمومی شد.

خبرگزاری ایسنا: فائزه هاشمی در گفت و گویی مفصل با آرمان به طرح دیدگاه‌های خود درباره توسعه پرداخت.

در بخشی از این گفت و گو که خبرنگار درباره عملکرد دولت قبل سوالاتی مطرح می کند و خانم هاشمی پاسخ می‌دهد که این بخش را در ادامه بخوانید:

برخی 8 سال دولت قبل را حرکت در جهت توسعه یافتگی ارزیابی نمی‌کنند، نظر شما چیست؟

کاملا موافقم، این 8 سال در تاریخ ایران چنان بود که با هیچ کلماتی نمی‌توانیم عمق آن را بیان کنیم حتی باعث نزول اخلاق در فرهنگ عمومی شد. مشکلاتی که در این دوره به وجود آمد، مدت‌ها زمان برای جبران نیاز دارد، به نظرم بسیاری از آسیب‌ها را به مرور زمان متوجه می‌شویم و چیزی که امروز شاهدیم بخشی از آن صدمات است.

دولت قبل با شعارهایی مانند ارائه هزار متر زمین به هر خانواده، پرداخت نقدی یارانه به همه افراد، ساخت مسکن مهر و… این موضوع را القا کرد که می‌توان خدمات زیادی به مردم ارائه کردوگفت دولت‌های قبل کوتاهی کرده اند! افزایش سطح توقع مردم و همچنین بی‌اعتمادی دو اثری بود که جامعه‌شناسان به عنوان نتایج این وعده هاعنوان کرده‌اند. شما این تاثیرات را در جامعه احساس می‌کنید؟

در دوره اول ریاست‌جمهوری فردی که این شعارها را داد، تاثیرات قابل درک بود و متاسفانه به نظر می‌رسد که مردم در حد بالایی تحت تاثیر این سیاست‌های پوپولیستی قرارگرفتند اما به نظرم از آغاز دوره دوم به بعد، کم کم به عمق ماجرا پی بردند، به عبارتی دیگر این شعارها و وعده‌ها در کوتاه‌مدت موثر بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×    =  30