اقدام ایران درباره تخلف جدید آمریکایی ها

نمایندگی دائم کشورمان نزد سازمان ملل متحد در نیویورک ر با ارسال یادداشتی به رئیس کمیته روابط با دولت میزبان این سازمان خواستار تشکیل جلسه فوری این کمیته برای بررسی تخلف امریکا از تعهداتش بر اساس قرارداد مقر این نهاد بین المللی شد

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از ایرنا نمایندگی دائم کشورمان نزد سازمان ملل متحد در نیویورک با ارسال یادداشتی به رئیس کمیته روابط با دولت میزبان این سازمان خواستار تشکیل جلسه فوری این کمیته برای بررسی تخلف امریکا از تعهداتش بر اساس قرارداد مقر این نهاد بین المللی شد .

در یادداشت ارسالی ضمن بیان نگرانی شدید جمهوری اسلامی ایران از اقدام دولت امریکا مبنی بر عدم صدور روادید برای سفیر تعیین شده کشورمان آمده است این اقدام دولت میزبان مغایر با مقررات حقوق بین الملل و تعهدات این کشور بر اساس قرارداد مقر و عرف بین المللی است و قطعا مخل فعالیت نمایندگان کشورهای عضو سازمان ملل می باشد.

بر این اساس نمایندگی دائم کشورمان خواستار تشکیل جلسه فوق العاده کمیته روابط با دولت میزبان در اسرع وقت برای رسیدگی عاجل به نقض تعهدات بین المللی توسط دولت امریکا گردید.

دولت آمریکا در اقدامی بر خلاف ماده چهارم توافق نامه کشور میزبان با سازمان ملل مبنی بر تعهد این کشور برای صدور ویزا برای سفرا و دیپلمات های کشورهای مختلف جهان در سازمان ملل اعلام کرده است که برای حمید ابوطالبی گزینه احتمالی نمایندگی ایران در سازمان ملل ویزا صادر نخواهد کرد.

مقام های جمهوری اسلامی ایران با اعتراض به این رویه خلاف قوانین بین المللی و تعهدات آمریکا به عنوان کشور میزبان به سازمان ملل، اعلام کردند که این موضوع را ازمسیر قانونی پیگیری خواهند کرد.

تاکنون شمار زیادی از دپیلمات ها و سفرای کشورهای مختلف نسبت به این اقدام خلاف قوانین بین المللی انتقاده کرده و خبرنگاران رسانه های مختلف از سخنگویان دبیرکل سازمان ملل ، کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا در مورد این تصمیم خلاف عرف و غیر دیپلماتیک آمریکا سوال های اعتراضی زیادی را مطرح کرده اند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  47  =  56