خودپردازها و سیستم‌های عامل‌ اداری کشور در خطر

با پایان پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز XP

یک کارشناس فناوری اطلاعات در رابطه با خارج شدن ویندوز XP از پشتیبانی مایکروسافت و مشکلاتی که این اتفاق می‌تواند در فضای مجازی به‌وجود آورد، گفت:تمامی سیستم‌های اداری و خودپردازهای کشور از سیستم‌عامل ویندوز XP استفاده می‌کنند و این موضوع دست مهاجمان را باز می‌گذارد تا بتوانند با نفوذ به این سیستم‌ها به هدف خود دست پیدا کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از ایسنا پویان افضلی در این خصوص افزود: وقتی یک سیستم‌عامل از پشتیبانی شرکت مرکزی‌اش خارج می‌شود؛ یعنی شرکت مرکزی دیگر به‌روزرسانی را برای آن سیستم‌عامل عرضه نخواهد کرد. این موضوع به این معنا است که حفره‌های امنیتی و اشکالات ویندوز XP دیگر برطرف نخواهد شد. این سیستم‌عامل ایرادهای بسیاری دارد و هکرها به راحتی می‌توانند از این حفره‌های امنیتی سوءاستفاده کنند. 

وی در مورد نحوه برطرف کردن این مشکل گفت: بهتر بود از همان اول تمام سیستم داخلی کشور را با برنامه‌های متن باز طراحی می‌کردند. برنامه‌های متن باز این اجازه را به سازمان‌ها می‌دهد تا به راحتی تغییرات مورد نظرشان را در آن اعمال کنند و سیستم امنیتی خاص خود را به‌وجود آورند. به نظر می‌رسد چون کارکردن و محیط کاربری سیستم‌های متن باز کمی دشوار است، ویندوز را جایگزین آن کردند که کاری اشتباه بود. در حال حاضر می‌توان گفت تعداد بسیار زیادی از سیستم‌های داخل ایران از ویندوز XP استفاده می‌کنند که باید سیستم‌عاملشان را تغییر دهند. 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

28  −  23  =