حمله تروریستی به روزنامه نگار پاکستانی

منابع خبری پاکستان اعلام کردند که ˈحامد میرˈ روزنامه نگار ارشد و مجری برنامه های سیاسی شبکه ˈجیو نیوزˈ روز شنبه در حمله تروریستی مهاجمان ناشناس در شهر کراچی مرکز ایالت سند در جنوب پاکستان زخمی شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از ایرنا رسانه های پاکستانی به نقل از گزارش پلیس کراچی افزودند: تروریست ها امروز با متوقف کردن خودروی حامد میر حوالی خیابان شاهراه فیصل در نزدیکی فرودگاه این شهر به سمت وی تیراندازی کردند.

ˈرانا جوادˈ مدیر دفتر شبکه خبری جیو نیوز در اسلام آباد در گفت وگو با خبرنگاران گفت: حامد میر در گذشته برای اتخاذ مواضع قاطعانه در خصوص برخی از مسایل سیاسی و امنیتی از سوی افراد ناشناس تهدید به مرگ شده بود.

حامد میر تحلیلگر برجسته و مجری برنامه سیاسی ˈکپیتال تالکˈ شبکه ˈجیو نیوزˈ پاکستان است؛ وی اولین روزنامه نگار پاکستانی بود که توانست در افغانستان با اسامه بن لادن سرکرده معدوم القاعده مصاحبه اختصاصی بگیرد.

پلیس کراچی اعلام کرد: در این حمله تروریستی حامد میر بشدت زخمی و تروریست ها نیز پس از ارتکاب جنایت به سرعت از محل حادثه متواری شدند.

گروههای امدادی با حضور فوری در محل حادثه حامد میر را به بیمارستان شهر کراچی منتقل کردند.

تاکنون هیچ گروهی مسوولیت این حمله تروریستی را به عهده نگرفته است.

ˈممنون حسینˈ رییس جمهوری، ˈمحمد نواز شریفˈ نخست وزیر، سناتور ˈپرویز رشیدˈ وزیر اطلاع رسانی پاکستان حمله به حامد میر را بشدت محکوم کردند.

حمله به روزنامه نگار ارشد پاکستانی در حال صورت گرفت که تدابیر امنیتی در شهر بندری کراچی در پی حضور احتمالی ˈپرویز مشرفˈ حاکم نظامی سابق پاکستان به این شهر جهت معالجه تشدید شده و نزدیک به 3 هزار نفر از نیروهای پلیس و تکاور (رنجرز) در مسیر فرودگاه کراچی تا بیمارستان نظامی شفا مستقر هستند.

حامد میر هفتم آذر 91 (27 نوامبر 2012) زمان بازگشت به منزلش در شهر اسلام آباد پایتخت پاکستان متوجه جاسازی یک بمب در خودروی خود شد. متعاقب آن یگان های خنثی سازی بمب و نیروهای پلیس پس از اطلاع از این موضوع بسرعت در محل حاضر شده و بمب را از کار انداختند.

پس از آن گروه غیرقانونی ˈتحریک طالبان پاکستانˈ مسوولیت جاسازی بمب در خودروی میر را به عهده گرفت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×  1  =