تشکیل کارگروه پیاده سازی و توسعهXBRL در وزارت اقتصاد

معاون مرکز نوسازی و تحول اداری و دبیر کمیته تعامل پذیری وزارت امور اقتصادی و دارایی، با تأکید بر مزایای بکارگیری XBRL در راستای ارتقاء سطح تعامل ‌پذیری سامانه ‌ها در لایه ‌های کسب و کار و فنی و در راستای تعریف پروژه استاندارد سازی تبادل اطلاعات در مجموعه وزارت اقتصاد، خبر تشکیل کارگروه پیاده سازی و توسعهXBRL در مجموعه این وزارتخانه داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از مهر، معاون مرکز نوسازی و تحول اداری و دبیر کمیته تعامل­پذیری وزارت امور اقتصادی و دارایی، با تأکید بر مزایای بکارگیری XBRL در راستای ارتقاء سطح تعامل‌ پذیری سامانه‌ها در لایه ‌های کسب­ و ­کار و فنی و در راستای تعریف پروژه استاندارد سازی تبادل اطلاعات در مجموعه وزارت اقتصاد، خبر تشکیل کارگروه پیاده­سازی و توسعهXBRL  در مجموعه این وزارتخانه داد.

احمدیان با بیان مطلب فوق افزود : بهره­ گیری از تجارب سازمان بورس به عنوان سازمانی پیشرو در پیاده­سازی XBRL، افزایش آگاهی ذینفعان در سازمان های زیرمجموعه وزارت اقتصاد، آموزش و فرهنگ­ سازی و ایجاد بسترهای لازم برای پیاده ­سازی XBRL از جمله مهمترین اهداف این کارگروه است.

مدیر فناوری اطلاعات سازمان بورس و یکی از اعضای کمیته تعامل­ پذیری وزارت اقتصاد نیز گفت : سازمان بورس در راستای توسعه فرهنگ بکارگیری و پیاده ­سازی XBRL مذاکرات و تعاملاتی با نهادهای مختلف از جمله وزارت اقتصاد، بانک­ها و شرکت های IT توسعه­ دهنده نرم افزارهای حسابداری و مالی آغاز و کارگاه های آموزشی را برای این مجموعه­ها برگزار کرده است.

علی عبدالهی اظهار داشت: انتظار می­ رود با توسعه و گسترش بکارگیری XBRL در حوزه ­های مختلف کشور بتوان اقدام به تشکیل حوزه ملی ایران در این خصوص کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  2