بخشنامه سیف برای رفع ممنوع‌الخروجی هیات مدیره شرکت‌ها

غلامحسین شافعی در صبحانه کاری اتاق بازرگانی با رئیس سازمان تامین اجتماعی با اشاره به قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: اگر همه ابعاد این قانون خوب پرداخته و اجرا نشود شاهد رشد قاچاق زیرزمینی خواهیم بود

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: شاهدیم رئیس کل بانک مرکزی بخشنامه ای را برای رفع ممنوع الخروجی هیات مدیره ای که در شرکت‌ها حضور ندارد، صادر می کند اما بانک‌ها از راه های دیگر کل دستور را ملغی می کند.

غلامحسین شافعی در صبحانه کاری اتاق بازرگانی با رئیس سازمان تامین اجتماعی با اشاره به قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: اگر همه ابعاد این قانون خوب پرداخته و اجرا نشود شاهد رشد قاچاق زیرزمینی خواهیم بود.

وی همچنین گفت: اگر رابطه بانک ها و بنگاه ها تجدیدنظر نشود ادامه این روش برای نظام بانکی و هم برای فعالان اقتصادی، رفتن به بیراهه است.

شافعی افزود: تحول هر جامعه با شیوه های تولید به ویژه تولید صنعتی در ارتباط است و صرف ایجاد صدها بنگاه مشابه بدون داشتن صرفه اقتصادی و بدون افزایش رقابت پذیری نمی تواند توسعه را به ارمغان اورد.

وی با اشاره به اینکه توسعه اقتصادی در گروی برنامه ریزی و تدوین سیاست های راهبردی است، گفت: با این ساختار تصمیم گیری از جمله تصمیم های متناقض و قوانین فراوان مزاحم نمی توانیم مشکلات را حل کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: شاهدیم رئیس کل بانک مرکزی بخشنامه ای را برای رفع ممنوع الخروجی هیات مدیره ای که در شرکت ها حضور ندارد، صادر می کند اما بانکها از راه های دیگر کل دستور را ملغی می کند.

شافعی گفت: قوای سه گانه با هماهنگی تصمیم بگیرند همه قوانین مزاحم ملغی شود در غیر این صورت در پیچ و خم این قوانین متوقف خواهیم شد

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  4  =  13