دلایل عدم عرضه خودرو به بازار

با گذشت یک ماه از سال جدید، خبرها حاکی از آن است که خودروسازان هنوز محصولی به بازار عرضه نکرده‌اند. این اتفاق در حالی توسط خودروسازان رقم خورده است که هم‌اکنون قیمت‌ها در بازار روندی صعودی یافته‌اند.

روزنامه دنیای اقتصاد: با گذشت یک ماه از سال جدید، خبرها حاکی از آن است که خودروسازان هنوز محصولی به بازار عرضه نکرده‌اند. این اتفاق در حالی توسط خودروسازان رقم خورده است که هم‌اکنون قیمت‌ها در بازار روندی صعودی یافته‌اند.

 به گفته فعالان بازار، تزریق نشدن خودرو بار دیگر تعادل عرضه و تقاضا را در بازار خودرو کشور به‌هم ریخته است.

هرچند گمانه‌های مختلفی از جمله اینکه خودروسازان در انتظار صدور مجوز افزایش قیمت‌ها عرضه خودرو به بازار را قطع کرده‌اند، وجود دارد، اما روز گذشته معاون بازاریابی و فروش ایران‌خودرو با تایید عدم عرضه خودرو از سوی خودروسازان، دلیل دیگری برای این اتفاق مطرح کرد.

عبدالله بابایی مشخص نبودن نرخ بیمه‌نامه شخص ثالث را دلیل اصلی عرضه نشدن خودرو از سوی خودروسازان عنوان و سایر گمانه‌های موجود را رد کرد.

اما بعد از این اظهارنظر بابایی، نرخ قطعی بیمه شخص ثالث در پی اعلام نرخ دیه از سوی خبرگزاری‌ها اعلام شد. «ایرنا» روز گذشته به نقل از بیمه مرکزی اعلام کرد که در پی افزایش 6/31 درصدی نرخ دیه در سال‌جاری از سوی قوه‌قضائیه، بیمه مرکزی براساس قوانین و مقررات مربوط، حق بیمه شخص ثالث خودروها را با حداکثر 24 درصد افزایش نسبت به سال قبل تعیین و ابلاغ کرد.

بر اساس اعلام وزیر دادگستری، قیمت دیه در سال 93 به 150 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است. اعلام نرخ دیه و بیمه شخص ثالث در حالی در اولین روز اردیبهشت امسال مطرح شد که در سال‌های گذشته در آخرین ماه سال تکلیف آن روشن می‌شد.
 
حال با توجه به اعلام رسمی نرخ بیمه شخص ثالث و آغاز مذاکره دادگستری با وزارت امور اقتصادی و دارایی و بیمه‌ها برای افزایش قیمت بیمه متناسب با افزایش قیمت دیه، این انتظار وجود دارد که خودروسازان عرضه محصولات خود را در سال‌جاری آغاز کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ×  2  =