طلا به ۱۲۸۴ دلار در هر اونس رسید

با رشد شاخص بورس های جهان قیمت جهانی طلا در معاملات امروز کاهش یافت و به 1284 دلار در هر اونس رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم، به دلیل رشد شاخص ها در بازارهای بورس و خروج سرمایه از صندوق های سرمایه گذاری که نشان از کاهش رغبت سرمایه گذاران به فلز زرد دارد، قیمت طلا امروز به پایین ترین قیمت طی بیش از دو ماه اخیر رسید.
دیگر عامل تضعیف قیمت طلا، آمارهای جدید از اقتصاد آمریکا بوده است که نشان داد، قیمت مسکن در ماه فوریه افزایش یافته و فروش خانه های از پیش موجود اندکی بیشتر از میزان پیش بینی ها بوده است. روند رو به جلوی ترمیم اقتصاد آمریکا به جذابیت بازار طلا به عنوان یک سرمایه گذاری جایگزین آسیب می زند.
شاخص سهام های آسیایی پس از آنکه نتایج تحقیقات، میزان تولید چین را مطابق با انتظارات نشان داد، ثابت باقی ماند. این در حالی بود که دو شاخص اس اند پی 500 و نزدک در بازار وال استریت، ششمین جلسه متوالی همراه با رشد را پشت سر گذاشتند.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا پس از ثبت رقم 1277 دلاری که پایین ترین سطح قیمت از 11 فوریه تاکنون است در معاملات امروز به 1284 دلار در هر اونس رسید که این رقم نسبت به روز گذشته 2 دلار کاهش داشته است.
یوئیچی ایکه میزو، تحلیلگر بازار طلا در این باره به رویترز گفت: «طلا در سطح قیمت 1275 دلار از حمایت برخوردار است. اما اگر قیمت از این رقم پایین تر بیاید، شاهد افت قیمت به سطح 1250 دلار خواهیم بود.»
وی افزود: «بازار در حال حاضر روندی کاهشی دارد، زیرا خریدار فیزیکی ای حتی در سطح زیر 1300 دلار وجود ندارد. خروج سرمایه از صندوق های سرمایه گذاری نیز عاملی منفی است.»
اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا و یکی از شاخص های مهم در سنجش میزان تمایل برای سرمایه گذاری، در روزهای اخیر شاهد خروج مقادیر زیادی سرمایه بوده و این مسئله بر قیمت ها تاثیر منفی گذاشته است.

قیمت طلا طی یک ماه گذشته 51 دلار و در یک سال گذشته 142 دلار کاهش یافته است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ×    =  3