جوابیه بانک مسکن به یک خبر منتشره

پیرو درج گزارشی در رابطه با هزینه ناگفته وام مسکن که با واکنش هایی همراه شد بانک مسکن جوابیه ای را ارسال کرد.

شورای سردبیری با سلام و احترام
با عنایت به درج مطلبی در سایت روز چهارشنبه 20 فروردین ماه سال جاری با موضوع "هزینه‌های ناگفته وام مسکن چقدر است" خواهشمند است بر اساس قانون ترتیبی اتخاذ نمایید تا پاسخ این بانک در راستای تنویر افکارعمومی در صفحه نخست سایت در اسرع وقت درج گردد:
1- همانگونه که در مطلب درج شده آن خبرگزاری اعلام گردیده، افزایش میزان تسهیلات خرید خانه (350 میلیون ریال) و جعاله تعمیر مسکن (100 میلیون ریال) بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار (مورخ 92/10/17) اجرایی شده است.
2- تسهیلات خرید خانه و تسهیلات جعاله پرداختی این بانک از محل اوراق گواهی حق تقدم طبق سیاست‌های ابلاغی از سوی بانک مرکزی و حداکثر سالیانه 15 درصد می‌باشد. این نرخ تسهیلات پرداختی در تمامی شبکه بانکی کشور (بانک‌های خصوصی و دولتی) دارای کمترین نرخ و طولانی‌ترین مدت بازپرداخت (12 سال) جهت رفاه حال هم‌وطنان گرامی تعیین گردیده است.
3- بانک مسکن در راستای اجرای اهداف عالیه نظام و خانه‌دار شدن هموطنان گرامی اقدام به پرداخت این تسهیلات می‌نماید. جهت دریافت تسهیلات موضوعه نیز متقاضیان ملزم نمی‌باشند که حساب جاری و یا حساب دیگری افتتاح نمایند. افتتاح حساب جاری تابع شرایط خاصی بوده که از طریق بانک مرکزی اعلام می‌گردد. بدین ترتیب تودیع مبلغ در حساب جاری و یا هر حساب دیگری و انسداد مبلغ سپرده افتتاحی، به هیچ عنوان صحت ندارد. ضمنا بانک مسکن به عنوان اولین بانک در نظام بانکی کشور، برای پرداخت اقساط، کارت تسهیلات صادر کرده و اقساط این بانک به صورت متمرکز پرداخت می‌گردد؛ بنابراین حتی برای پرداخت اقساط تسهیلات نیز نیازی به افتتاح حساب نمی‌باشد.
4- دارندگان اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن که دارندگان حساب‌های ممتاز بانک می‌باشند، علاوه بر امکان بهره‌مندی از تسهیلات، می‌توانند اوراق مذکور را به قیمتی که بازار (عرضه و تقاضا) مشخص می‌کند، به متقاضیان اخذ تسهیلات واگذار نمایند. بدیهی است وجوه حاصل از فروش اوراق به خود دارندگان اوراق گواهی تعلق خواهد یافت.
5-دریافت کارمزد ارزیابی وثیقه ملکی تمبر مالیاتی و … نیز طبق ضوابط و مقررات اعلامی از سوی بانک مرکزی انجام می‌شود که تمامی این هزینه‌ها در مقابل تسهیلات پرداختی، ناچیز بوده و حتی از هزینه کارشناسی املاک توسط کارشناسان رسمی دادگستری نیز کمتر می‌باشد.
6-اخذ هزینه توسط دفترخانه اسناد رسمی بابت ترهین ملک موضوع تسهیلات، طبق ضوابط و مقررات صادره از سوی قوه قضاییه و توسط مشتریان به دفترخانه پرداخت می‌گردد؛ بنابراین اظهارنظر در این خصوص از عهده بانک مسکن خارج است.علاوه بر موارد یاد شده، تمامی هزینه‌های مترتب به تسهیلات، مستمر، به وضوح و بطور شفاف در شبکه بانکی اطلاع رسانی می‌شود.
 اداره کل روابط عمومی بانک مسکن

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ×  1  =