لایحه حمایت از زنان سرپرست خانوار آماده ارائه به دولت

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری از تنظیم لایحه حمایت از زنان سرپرست خانوار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از ایسنا، شهیندخت مولاوردی اظهار کرد: لایحه حمایت از زنان سرپرست خانوار تدوین شده و آماده ارائه به دولت است.

 

وی با تاکید بر کاهش نرخ مشارکت نیروی کار زن در کشور گفت: بر اساس سرشماری سال 90، نرخ بیکاری زنان 15 تا 24 ساله 46 درصد بوده است و آمارها نشان می‌دهد نرخ مشارکت زنان در سال گذشته به 12.3 درصد رسیده است.

 

مولاوردی که در مراسم تجلیل از زنان نمونه کارگر و سرپرست خانوار سخن می‌گفت، ادامه داد: در حال حاضر 23.1 درصد زنان شاغل در بخش کشاورزی و 53.9 درصد در بخش خدمات فعالیت می‌کنند با این حال نرخ بیکاری دختران 15 تا 24 سال در سال 90 معادل 46 درصد بوده است که نشان‌دهنده تمایل زنان برای ورود به بازار کار است.

 

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده همچنین با اشاره به افزایش تعداد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی دختر و بالا رفتن سن ازدواج، از تدوین لایحه حمایت از زنان سرپرست خانوار با همکاری وزارت کار خبر داد و گفت : این لایحه به زودی به دولت ارائه می‌شود.

 

وی در عین حال بر ضرورت برخورداری زنان از بیمه‌های اجتماعی و حداقل‌های قانون کار تاکید کرد و افزود: درصدد هستیم تا در مناطق روستایی ، استانها و شهرستانها بازارچه‌های شغلی برای زنان و دختران ایجاد کنیم.

 

مولاوردی در پایان حمایت از زنان عشایر و روستایی و اعمال سیاستهای تشویقی برای حمایت از زنان کارآفرین را مورد تاکید قرار داد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  ×  1  =