دفاع تمام‌قد رئیس اتحادیه زنان کارگر از ماندن درمان کارگران زیر نظر تامین اجتماعی

مشاور امور بانوان وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: باقی‌ماندن بخش درمان به طور تمام و کمال در دست وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی خواسته جامعه کارگری است و ادغام آن در وزارت بهداشت و درمان، آرامش کارگران را از بین خواهد برد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از ایسنا، سهیلا جلودار زاده در مراسم تقدیر از زنان کارگر و و سرپرست خانوار افزود: کارگران هزینه‌های ساخت و راه‌اندازی مراکز سازمان تامین اجتماعی را پرداخت کرده‌اند و واگذاری این مراکز به وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی برای کارگران آرامش به ارمغان آورده است

 

وی افزود :‌ کارگران، مخالف محوربودن وزارت بهداشت در بخش درمان نیستند اما می‌خواهند این بخش در دست وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی باقی بماند و طرف حساب آنها این وزارتخانه و سازمان تامین اجتماعی باشند.

 

مشاور امور بانوان وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ساختمان‌های تامین اجتماعی با دسترنج کارگران ساخته شده و هر ریال آن با خونبهای آنان ساخته شده است، ادغام با وزارت بهداشت موجب نگرانی شدید کارگران دانست و افزود :‌ واگذار شدن بخشی از درمان به وزارت بهداشت موجب کاسته شدن نظارت وزارت تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی به عنوان متولی اصلی بخش جامعه کار و تولید می‌شود.

 

جلودارزاده ادامه داد :‌ خوشبختانه امروز با حضور دکتر ربیعی به عنوان وزیر تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی و انتصاب دکتر نوربخش به عنوان رییس سازمان تامین اجتماعی دوباره می‌خواهیم حق کارگران را به آنان برگردانیم.

 

به گفته رییس اتحادیه سراسری زنان کارگر کشور واگذاری تمام و کمال درمان به تامین اجتماعی موجب می‌شود از این امانت کارگران به خوبی محافظت شود و امر درمان کارگران در دست اشخاصی باشد که برای ایجاد تغییر وضعیت هشت سال گذشته در تلاشند.

 

جلودارزاده در پایان هاشمی رفسنجانی را که در برنامه حضور داشت پرچمدار استقرار عدالت در جامعه و علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را یار و یاور همیشگی کارگران دانست و گفت: 20 سال پیش وقتی که اتحادیه زنان کارگر را بنا نهادیم حتی یک اتاق و توان پرداخت حقوق یک منشی را نداشتیم اما امروز به همت زنان در سراسر کشور اتحادیه داریم گرچه این شرایط در هشت سال گذشته رو به افول گذاشت .

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  +    =  6