ماهی‌ های فاضلابی سر سفره تهرانی ها!

2 میلیون قطعه ماهی در سد فشافویه تلف شد و هنوز علت مرگ آنها معلوم نیست. ولی هم 2 میلیون قطعه ماهی نبوده، هم سدی در فشافویه وجود ندارد. مردمی که ماهی فاضلابی می خورند هم فراموش شده اند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از خبرآنلاین 2 میلیون قطعه ماهی در سد فشافویه تلف شد و هنوز علت مرگ آنها معلوم نیست. ولی هم 2 میلیون قطعه ماهی نبوده، هم سدی در فشافویه وجود ندارد. مردمی که ماهی فاضلابی می خورند هم فراموش شده اند.

آدمها، ماهی می خورند، ماهی ها، فاضلاب آدمها را و باز آدمها ماهی ها را. این چرخه ای است که در اطراف تهران جریان دارد. مرگ گروهی ماهی های بند خاکی فشافویه، این موضوع را آشکار کرد. بحث بر سر تعداد ماهیان مرده در بند خاکی فشافویه یا علت مرگ آنها نیست، مسئله این است: ماهی هایی که با پساب ناشی از فاضلاب پرورش پیدا می کنند، سر سفره مردم می رود: ماهی های فاضلابی.

از سه شنبه دوم اردیبهشت تا شنبه آینده که قرار است دامپزشکی، علت مرگ ماهیها را پس از بررسی های کالبدشکافی اعلام کند، همه ذهنشان به سمت یک مسئله رفته است: چرا 2 میلیون قطعه ماهی در سد فشافویه تلف شد؟

حتی دادستان کل کشور هم در شصت و یکمین نشست خبری خود اعلام کرد پرونده این مسئله در دادستانی تهران در حال بررسی است و با عوامل مرگ این ماهی ها برخورد می شود. فعالان محیط زیست هم با دغدغه محیط زیستی خود، از مرگ این تعداد ماهی ابراز تاسف کردند تا جایی که معصومه ابتکار، رییس سازمان محیط زیست در دیدار با هیئت سنای فرانسوی به مرگ 2 میلیون قطعه ماهی پرداخت و گفت که این ماهی ها با فاضلاب شهرک واوان آبیاری می شدند.

به نظر می رسد چیزی که در میان هیاهوی مرگ ماهی‌ها و تصاویر فراوانی که از این موضوع گم شد، مسئله مهمتری بود: این ماهی ها که با فاضلاب پرورش پیدا می کردند کجا به مصرف می رسید؟ تعدادشان چقدر بود؟ 2میلیون قطعه؟
 

ماهی‌
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×  1  =