طلای جهانی به ۱۲۸۲ دلار در هر اونس رسید

قیمت جهانی طلا طی دو روز گذشته 10 دلار کاهش یافته و در معاملات امروز جمعه به 1282 دلار در هر اونس رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از تسنیم، قیمت جهانی طلا در معاملات امروز جمعه به 1282 دلار در هر اونس رسید و به دلیل افزایش خوش بینی به رشد اقتصادی آمریکا و خروج سرمایه از بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا، در مسیر ثبت دومین هفته همراه با کاهش در طی سه هفته اخیر قرار گرفته است.
نقره نیز با 3 درصد کاهش قیمت، در مسیر ثبت بدترین عملکرد هفتگی در 6 هفته اخیر قرار گرفته است.

سرمایه گذاران در بازار فلزات گرانبها در انتظار انتشار آمار بازار کار آمریکا در اواخر امروز هستند تا سرنخ های بیشتری از وضعیت اقتصاد آمریکا به دست بیاورند. اقتصاد آمریکا در هفته های اخیر و پس از آسیب دیدن جدی از سرمای هوا در سه ماهه نخست امسال، شاهد رشد بوده است.

فدرال رزرو آمریکا نیز رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه نخست امسال را ملالت بار توصیف کرد و چشم اندازه آینده اقتصاد این کشور را عمدتا مثبت ارزیابی نمود. بانک مرکزی آمریکا همچنین بار دیگر بخشی از سیاست خرید اوراق قرضه خود را تعدیل کرد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا پس از کاهش 7 دلار در جلسه گذشته، امروز نیز 3 دلار کاهش یافت و به 1282 دلار در هر اونس رسید.  قیمت طلا در هفته جاری 1.5 درصد کاهش داشته است.

برایان لان، تحلیلگر بازار طلا در این باره به رویترز گفت: «به دلیل موضع فدرال رزرو و آمارهای امیدوار کننده از اقتصاد آمریکا، ما فکر می کنیم که قیمت طلا کاهش بیشتری را تجربه خواهد کرد…قیمت طلا ممکن است به 1265 دلار نیز برسد.»

با توجه به اینکه پیش بینی شده است که آمار بازار کار آمریکا در ماه آوریل نشان از افزایش فرصت های شغلی با سریعترین نرخ در 5 ماه گذشته داشته باشد و نرخ بیکاری احتمالا کاهش یابد، قیمت فلز زرد تحت فشار قرار خواهد گرفت.

برخی دیگر از تجار هشدار دادند، ناکامی طلا در افزایش قیمت به رغم بالا گرفتن تنش در اوکراین و کاهش ارزش دلار، بدین معناست که فلز زرد ممکن است شاهد روند کاهشی بیشتری باشد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  6