آغاز ساماندهی شبکه فروش بیمه

بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران طرح ساماندهی شبکه فروش بیمه و ارزیابان خسارت بیمه‌ای را کلید زد. به گزارش «ایسنا»، معاونت نظارت بیمه مرکزی اعلام کرد ساماندهی و تقویت نظارت بر شبکه فروش و ارزیابان خسارت بیمه‌ای یکی از سیاست‌های نظارتی این سازمان در سال‌جاری است و بر همین اساس سامانه ثبت اطلاعات، مدیریت و نظارت بر نمایندگان حقیقی و حقوقی، کارگزاران رسمی بیمه و ارزیابان خسارت بیمه‌ای را راه‌اندازی کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،بر اساس این طرح، بیمه مرکزی از این پس فعالیت ارزیابان خسارت بیمه ای، نمایندگان و کارگزاران رسمی بیمه را که اطلاعات و مشخصاتشان در سامانه نظارت و هدایت الکترونیکی بیمه (سنهاب) ثبت شده باشد، به رسمیت می‌شناسد و در صورتی که اطلاعات آنها در مدت تعیین شده در این سامانه ثبت نشود، فعالیت آنها به تدریج محدود و متوقف خواهد شد.

همچنین صدور مجوز برگزاری آزمون نمایندگی بیمه در سال‌جاری برای شرکت‌های بیمه نیز به ثبت اطلاعات و مشخصات نمایندگان بیمه در این سامانه منوط شده است. شبکه فروش اعم از نمایندگان و کارگزاران بیمه در معرفی مزایا و کارکردهای محصولات بیمه‌ای و توسعه فرهنگ بیمه نقش بسیار مهمی ایفا می‌کنند و حدود 80 درصد بازار بیمه کشور را در دست دارند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  48  =  49