سقوط ۲۲ دلاری قیمت انس طلا

قیمت طلا در معاملات امروز بازار جهانی با کاهش 22 دلاری نسبت به روز گذشته به 1290 دلار در هر اونس رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، تسنیم، قیمت طلا در روز جمعه روندی کاهشی را طی کرد و این در حالی است که سرمایه گذاران در حال ارزیابی میزان ورود و خروج سرمایه از بازار و حجم تقاضای فیزیکی از سوی آسیا هستند تا ارزیابی بهتری از بازار داشته باشند.

اما با توجه به اینکه آمارهای قوی از اقتصاد آمریکا نشان داد که روند ترمیم اقتصاد این کشور به خوبی دنبال می شود،  فلز زرد در مسیر ثبت دومین هفته همراه با کاهش قیمت قرار گرفته است. آمارهای مثبت اقتصادی می تواند فدرال رزرو آمریکا را به تعدیل بیشتر سیاست محرک اقتصادی اش سوق دهد.

رونالد لئونگ، تحلیلگر بازار طلا در این باره به رویترز گفت: «مردم در حال حاضر اشتیاق چندانی برای ورود به بازار ندارند.» وی افزود: «هم اکنون وضعیت اوکراین بر قیمت ها تاثیر مثبتی دارد، اما آمارهای اقتصادی آمریکا همچنان مثبت است، که این موضوع می تواند سرمایه گذاران را از ورود به بازار طلا باز بدارد و بر قیمت ها تاثیر منفی بگذارد.»

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز به 1290 دلار رسید که این رقم نسبت به معاملات روز گذشته 22 دلار کاهش داشته است. قیمت فلز زرد در طی هفته جاری برای دومین هفته متوالی روندی کاهشی داشته است.

آمارهای روز پنجشنبه نشان داد که تعداد شهروندان آمریکایی که درخواست های جدید دریافت مقرری بیکاری پر کرده اند هفته گذشته، بیش از حد پیش بینی ها کاهش یافته است. این نشان می دهد که بازار کار این کشور به رغم افزایش تعداد درخواست ها در هفته های اولیه، در حال تقویت شدن است.
خرید طلا اغلب یک سرمایه گذاری مطمئن در زمان بروز وضعیت های نامشخص اقتصادی و ژئوپلتیک تلقی می شود.
تنش های اوکراین یکی از عوامل افزایش 7 درصدی قیمت طلا در طی امسال بوده است، اما تجار نگران اند که با فروکش کردن بحران، قیمت ها به سرعت کاهش بیابد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  4  =  2