افزایش ۷۵ درصدی تولید خودرو ایران

سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو از افزایش 75 درصدی تولید خودرو در فروردین ماه امسال نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایرنا از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران، ساسان قربانی در حاشیه جلسه شورای سیاستگذاری خودرو که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیران عامل شرکت های خودروسازی و معاونان وزیر و انجمن خودروسازان و قطعه سازان تشکیل شد، گفت: طبق آمار موجود، برنامه ریزی ها در ماههای گذشته نتیجه داده و مقرر شده افزایش تولید با برنامه های ضربتی که شرکت های خودروسازی خواهند داشت در ماه های بعد تداوم یابد.

وی افزود: از سوی دیگر مقرر شد در جهت تنظیم بازار و پاسخ به نیازهای مردم، حداقل 20 درصد تولید کارخانه ها به صورت تحویل فوری صورت بپذیرد.

سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو ادامه داد: روش های جلوگیری از تصادفات جاده ای موضوعی بود که مطرح و قرار شد آموزش رانندگان و آشنایی کامل آنها با ویژگی خودرو در دستور کار شرکت های تولیدکننده خودروهای سنگین یعنی اتوبوس و کامیون قرار بگیرد.

قربانی افزود: در این نشست وزیر صنعت، معدن و تجارت بر ایجاد یک مرکز آزمون جاده ای تاکید کرد و مقرر شد که ایجاد این مرکز سریعا با همکاری شرکت های خودروسازی و کلیه سهامداران مرکز با هدف ارتقا کیفیت خودروهای داخلی و همین طور کمک به طراحی محصولات جدید و آزمون آنها و در نهایت ارایه خدمات در سطح بین المللی دنبال شود.

به گفته وی، با ایجاد این مرکز خودروهای تولید داخل و خودروهای وارداتی در این مرکز مورد آزمون قرار می گیرند تا از کیفیت لازم برخوردار باشند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

52  ⁄  13  =