هشدار WHO: افسردگی عامل اصلی بیماری در نوجوانان

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد: افسردگی عامل اصلی بیماری و ناتوانیِ نوجوانان در جهان و خودکشی سومین عامل مرگ‌ومیر آنها است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از ایسنا این سازمان در گزارش اخیر خود تاکید کرد: نیمی از افراد مبتلا به اختلالات روانی علائم اولیه این اختلالات را در سن 14 سالگی تجربه می‌کنند.

 

«فلاویا بوسترئو»، رئیس بخش سلامت کودکان، زنان و خانواده سازمان جهانی بهداشت در همین رابطه گفت:‌ جهان توجه کافی به سلامت نوجوانان ندارد.

 

در گزارش سازمان جهانی بهداشت آمده است: در صورتی‌ که نوجوانان مبتلا به مشکلات و اختلالات روانی، مراقبت‌های بهداشتی و پزشکی لازم را دریافت کنند از مرگ آنان و نیز مشکلات دیگر در زندگی‌شان جلوگیری می‌شود.

 

همچنین طبق این گزارش پس از افسردگی صدمات ناشی از حوادث رانندگی، علت دوم بیماری و ناتوانی در نوجوانان است که موجب می‌شود پسران سه برابر دختران بر اثر این قبیل حوادث جان خود را از دست بدهند.

 

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که برای تمام کشورها ضروری است این خطر را با افزایش دسترسی به وسایل نقلیه امن‌تر و مطمئن‌تر و تشدید مقررات جاده‌ای کاهش دهند. طبق این گزارش در سال 2012 میلادی 1.3 میلیون نوجوان در جهان جان باخته‌اند که سه عامل اصلی آن سوانح رانندگی، ایدز و خودکشی بوده‌اند.

 

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، در گزارش سازمان جهانی بهداشت آمده است: ایدز دومین عامل مرگ و میرِ نوجوانان جهان است و پیش‌بینی شده که شمار مرگ و میرهای ناشی از این بیماری در میان نوجوانان افزایش یابد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  3