سرانه آموزشی بانک اقتصادنوین۵۳ درصد رشد نشان می دهد

طی مراسمی با حضور مدیرعامل، معاونین و مدیران بانک اقتصادنوین مراسم اختتامیه پنجمین دوره بدو خدمت کارکنان بانک اقتصادنوین برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از روابط عمومی بانک اقتصادنوین، در مراسم اختتامیه این دوره حسن معتمدی، مدیرعامل این بانک گفت: سرمایه انسانی به عنوان اصلی‌ترین و مهمترین سرمایه بانک نقش موثری در اعتلای نقش بانک در کشور ایفا می‌کند به همین منظور پیش‌بینی‌های لازم برای ارتقای سطح دانش و تخصص همکاران فراهم شده است.
وی با اشاره به اینکه به همین منظور اقدامات موثری در مدیریت آموزش بانک انجام گرفته است، گفت: بانک اقتصادنوین به عنوان نخستین بانک خصوصی کشور و عضوی از خانواده نظام بانکی کشور با ماموریت ملی می‌کوشد نقشی تاثیر ذار در کشور ایفا کند.
معتمدی گفت: با توجه به وسعت و گسترگی شبکه شعب بانک‌های کشور، حضور اقتصادنوین به لحاظ کمی چندان قابل توجه نیست، ولی این بانک به لحاظ کیفی دارای اثرگذاری ویژه‌ای در نظام بانکی است که این اثرگذاری حاصل بهره‌مندی از سرمایه انسانی است.
معتمدی با بیان این که سرمایه انسانی یکی از اندوخته‌های گرانبهای بانک اقتصادنوین به شمار می‌رود اظهار داشت: با بررسی ساعات استراحت و کار در می‌یابیم که بیش از نیمی از عمر کارکنان بانک در خانواده کاری سپری می‌شود بنابر این آموزش و یادگیری در این خانواده با توجه به ساعات طولانی زندگی کاری نقش به‌سزایی در پرورش استعدادها دارد.
مدیرعامل بانک اقتصادنوین در ادامه به اهمیت تامین آینده شغلی همکاران در بانک اقتصادنوین اشاره کرد و افزود: به منظور استانداردسازی ارتقای شغلی همکاران کانون ارزیابی بانک مطابق با استانداردهای روز دنیا راه‌اندازی شده است ضمن اینکه کارراهه شغلی نیز روند شغلی همکاران را در تمام سطوح ترسیم و تبیین خواهد کرد.
در این مراسم علی‌اکبر حدادزادگان معاون طرح و برنامه و سرمایه انسانی بانک اقتصادنوین نیز طی سخنانی گفت: در دو دهه گذشته سازمان‌ها تحولات و تغییرات شگرف و عمیقی را تجربه کرده‌اند. رویکرد اصلی این تحولات بر سه محور تمرکززدایی، جهانی شدن و رهبری مبتنی بر کار گروهی متمرکز است.
وی افزود: در همه این رویکردها نیروی انسانی در کانون توجه قرار دارد و سازمان‌ها به دنبال یافتن راهکار برای استفاده بهینه از همه توانایی‌های کارکنان به منظور تحقق اهداف سازمان هستند.
وی گفت: یکی از مهمترین پیش‌نیازها برای استفاده بهینه از توانمندی کارکنان سازگاری آنها با محیط پیرامونی است که بارزترین نمود آن سازگاری فرد با سازمان است.
حدادزادگان ادامه داد سازگاری فرد با سازمان را می‌توان به چند گروه طبقه‌بندی کرد که عبارتند از: سازگاری فرد با ارزش‌ها و اهداف سازمان، تناسب نیازها- تامین‌ها و تناسب تقاضاها – توانایی‌ها.
وی اظهار داشت: برای تحقق سازگاری با ارزش‌ها و اهداف باید آنها به دقت تبیین و شناخته شود.
وی با تشریح موارد فوق تاکید کرد، بانک اقتصادنوین سازمانی اخلاق‌مدار است و ارزش‌های اخلاقی نظیر امانت، صداقت، پای‌بندی به اصول و مقررات و رعایت دقیق آن، حسن خلق، ادب و نزاکت، خوش‌رویی، آراستگی ظاهری، سرعت در انجام کار، حفظ اعتبار و حیثیت بانک و مشتری‌مداری از جمله ارزش‌های حاکم بر بانک می‌باشند.
وی ضمن توضیح مفهوم سازگاری با اهداف بانک اعلام کرد اهداف کمی و کیفی سالانه تعیین و ابلاغ می‌گردد و لازم است همه برای تحقق آن تلاش کنیم.
حدادزادگان در بخشی از سخنان خود اعلام کرد بانک اقتصادنوین سازمانی یادگیرنده است به نحوی که فرآیند کسب دانش، توزیع اطلاعات، تفسیر اطلاعات و حافظه سازمانی به نحو مطلوبی در آن در جریان است.
وی همچنین در خصوص تناسب نیازهای کارکنان و تامین‌ها به صورت مشروح توضیح داد و اعلام کرد نظام جامع جبران خدمات بانک یکی از برترین نظام‌های جبران خدمات است و تلاش مدیریت بانک بر این است تا نیازهای کارکنان به نحو مطلوب تامین و آرامش خاطر آنها به بهترین نحو فراهم شود.
وی در مورد تناسب تقاضاها (انتظارات) با توانایی‌ها نیز ضمن تشریح کامل ابعاد موضوع تاکید کرد که انتظارات بانک از کارکنان بسیار زیاد است و لازم است کارکنان ظرفیت و توانایی‌های خود را مستمرا توسعه و افزایش دهند، در این راستا نباید لحظه‌ای از آموختن غافل شوند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود راه‌اندازی باشگاه پژوهشگران، به منظور مشارکت همه همکاران در سراسر کشور را در فرآیند تصمیم‌سازی‌ها یکی از برنامه‌های مهم بانک عنوان کرد و آنرا به عنوان تبلور خرد جمعی در تدوین طرح‌ها و برنامه‌ها دانست.
حدادزادگان در ادامه اقدام مهم و اساسی دیگر بانک را تدوین منشور شهروندی خانواده بزرگ بانک اقتصادنوین اعلام کرد که با نظارت کمیته فرهنگ سازمانی توسط گروه پورفسور قلی‌پور تدوین و به چاپ رسید و از همه همکاران درخواست نمود با مطالعه دقیق، نظرها و پیشنهادهای اصلاحی خود را ارایه کنند.
علیرضا لشگری‌پور مدیر امور آموزش و توسعه انسانی بانک اقتصادنوین نیز در این مراسم ضمن ارائه گزارشی از برگزاری دوره‌های آموزشی این بانک در سال گذشته گفت: مدیریت آموزش و توسعه انسانی در سال گذشته بالغ بر 646 دوره آموزشی برگزار کرد که در این دوره‌ها بالغ بر 163 هزار نفر ساعت آموزش ارائه شده است.
وی با اشاره به این که دوره‌های آموزشی سال گذشته 11 درصد نسبت به سال 91 رشد داشته است، گفت: سرانه آموزشی بانک اقتصادنوین در سال گذشته به 52 ساعت رسید که نسبت به سال قبل از آن 53 درصد رشد نشان می‌دهد.
مدیر آموزش و توسعه انسانی بانک اقتصادنوین در ادامه از کسب رتبه برتر این بانک در نظام بانکی در آموزش سرمایه انسانی خبر داد و گفت: گسترش آموزش، کیفی‌سازی و توجه به آموزش‌های کاربردی از برنامه‌های این مدیریت در سال جاری است.
لشگری‌پور تهیه تقویم آموزشی به منظور ارائه آموزش‌های با کیفیت را از دیگر اقدامات این مدیریت عنوان کرد و گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ها تا پایان مرداد ماه سال جاری تمام همکاران که تحت آموزش قرار نگرفته‌اند، دوره‌های لازم را طی خواهند کرد.
وی همچنین به برگزاری پنجمین دوره آموزشی بدو خدمت کارکنان بانک اقتصادنوین اشاره کرد و افزود: این دوره از 30 فروردین آغاز شد و آموزش‌های لازم ظرف دو هفته ارایه شد و امروز شاهد اختتامیه دوره هستیم.
لازم به ذکر است در ادامه همکاران جدیدالورود بانک اقتصادنوین با ادای سوگندنامه رسما به جرگه بانکداران این بانک پیوستند. همچنین در این مراسم با اهدای لوح سپاس از نفرات برتر دوره بدو خدمت چهارم نیز قدردانی شد.
بر این اساس علی‌کریم پور از سرپرستی منطقه 2 تهران مقام نخست را کسب کرد. رعنا والهی از سرپرستی منطقه یک تهران به مقام دوم دست یافت و محمد حسین زارعی از سرپرستی منطقه 5 استان‌ها و جلال فروتن از سرپرستی منطقه 3 استان‌ها مشترکا سوم شدند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  ×    =  35