تخلف بودجه ای دولت در فروش ارز مبادله‌ای

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت:‌ دولت ارز مبادله‌ای را کمتر از قیمت تعیین شده در بودجه 93 می‌فروشد که احتمال کسری بودجه را به همراه دارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،جعفر قادری در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در خصوص اینکه قیمت دلار در بودجه 93 کشور 2650 تومان تعیین شده اظهار داشت: با این حال اکنون نرخ ارز مبادله‌ای توسط بانک مرکزی 2550 تومان تعیین شده و به فروش می رسد و باید طبق قانون با نرخ مصوب عرضه شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تأکید بر اینکه نرخ تعیین شده در بودجه قیمت متوسط بوده، تصریح کرد: اگر دولت وضع مناسبی در خصوص عرضه ارز دارد می‌تواند کمتر از نرخ مصوب قانون بفروشد و همچنین این موضوع بستگی به عرضه و تقاضای ارز در بازار دارد.

این اقتصاددان عنوان کرد: احتمال دارد دولت تلاش می‌کند که قیمت پایین‌ترین ارائه دهد تا بتواند در بازار تعادل ایجاد کند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا دولت با عرضه ارز کمتر از مصوب قانون کسری بودجه نخواهد داشت بیان کرد: اگر طبعاً ارز به میزان کافی وجود نداشته باشد با کسری روبه‌رو خواهد شد و در صورتی که ارز کافی در اختیار نباشد مشکل ایجاد می‌کند و در شرایط کنونی کشور باید دید استدلال بانک مرکزی برای این موضوع با وجود گذشت دو ماه از سال و عدم تغییر نرخ ارز دولتی چیست؟

قادری با بیان اینکه دولت نمی‌تواند به صورت مصنوعی قیمت ارز را پایین نگه دارد تصریح کرد: این موضوع به صورت مقطعی بوده و به هر حال نرخ ارز و دلار در طول زمان خود را تعدیل کرده و واقعی خواهد شد که این اتفاق می‌تواند به صورت افزایش نرخ ارز بروز پیدا کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

29  −  28  =