جمعیت کاربران خدمات پردازش ابری به ۳/۶ میلیارد نفر می رسد

بر اساس پیش‌بینی پژوهشگران

پژوهشگران پیش‌بینی کرده‌‏اند تعداد کاربران خدمات و محصولات پردازش ابری تا سال 2018 به 6/3 میلیارد نفر خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از همکاران سیستم و به گزارش وب‏‌سایت theinquirer، مطالعه‌‏ای که توسط جونیپر ریسرج (Juniper Research) انجام شده است نشان می‌‏دهد تعداد مصرف‏‌کنندگان محصولات پردازش ابری تا سال 2018 از 3 میلیارد نفر فرا‌تر خواهد رفت. بر اساس یافته‌‏های این مطالعه، فضاهای ذخیرشی محدود ابزارهای همراه یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت خدمات پردازش ابری در سال‌‏های آینده خواهد بود.

 پژوهشگران که در این مطالعه روند استفاده از خدمات پردازش ابری را در سال‏‌های بین 2014 تا 2018 بررسی کرده‌‏اند گفته‌‏اند تعداد کاربران این خدمات تا پایان این دوره به 6/3 میلیارد نفر خواهد رسید. این در حالی است که سال گذشته این رقم 4/2 میلیارد نفر اعلام شده بود. 

شرکت جونیپر در این مطالعه هشدار داده است که عرضه‌‏کنندگان خدمات پردازش ابری مصرفی راهی طولانی بین کسب درآمد و کسب سود خواهند داشت، چرا که در حال حاضر حتی برخی از بزرگ‌ترین عرضه‌‏کنندگان این خدمات موفقیت چندانی در کسب سود از این طریق نداشته‌‏اند. شرکت کانونیکال (Canonical) از جمله این شرکت‌ها است که در این اواخر خدمات ذخیرش ابری Ubuntu One خود را تعطیل کرد.

شرکت شوگرسینک نیز مثال دیگری در این زمینه است که در این اواخر متوجه شد نمی‌‏تواند از عرضه فضاهای ذخیرش ابری رایگان به عنوان راهکاری دائمی استفاده کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ×  2  =